اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسلامشهری‌ها در انتظار شهردار هستند

شهروندان اسلامشهری در انتظار شهردار منتخب دوره چهارم شوراها، لحظه‌شماری می‌کنند.

اسلامشهری‌ها در انتظار شهردار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، 12 شهریور ماه سال جاری وقتی که اولین جلسه رسمی چهارمین  شورای اسلامی شهر اسلامشهر به پایان رسید، منتخبین مردم در یک اقدام بحث‌برانگیز حسین علیقلی‌زاده را به عنوان شهردار اسلامشهر انتخاب کردند و صورت جلسه خود را برای دریافت حکم وی به فرمانداری، استانداری و وزارت کشور ارسال کردند.

اما از آن زمان تاکنون که قریب به سه ماه می‌شود، هنوز حکم شهردار اسلامشهر صادر نشده و کسی هم جوابگوی این نقص در وضعیت مدیریت شهری این کلانشهر حاشیه پایتخت نیست.

هر چند که اعضای شورای چهارم محمد نجاتی را به عنوان سرپرست مجموعه عریض و طویل شهرداری اسلامشهر انتخاب و منصوب کردند، اما پر واضح است که رسیدگی به بسیاری از امورات این مجموعه خارج از حیطه اختیارات سرپرست می‌باشد و هر چقدر که سرپرست توانمند و شایسته باشد، موانع قانونی مانع از به سرانجام رسیدن کارها می‌شود.

جای بسی خوشحالی است که نجاتی در این مدت توانسته با اختیاراتی که دارد، موتور محرکه شهرداری را به حرکت واداشته و به سختی حقوق و مزایای پرسنل شهرداری را پرداخت کند و به بعضی از کارها رسیدگی کند.

بسیاری از دلسوزان و فعالان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی شهر بارها و بارها برای اتخاذ یک تصمیم درست در جهت تأمین منافع شهر و شهروندان در انتخاب شهردار، با نمایندگان مردم در شورای شهر به گفت‌وگو نشستند و لزوم دقت و حساسیت در این امر را گوش‌زد نمودند، چرا که شورای چهارم با ترکیبی متفاوت از ادوار گذشته پا در مسیر تصمیم‌گیری و نظارت بر مدیریت شهری گذاشته بود و به همین دلیل انتظارات و توقعات بیشتری را نیز برای موکلان خود به وجود آورده است.

اما متأسفانه منتخبین مردم در پارلمان شهری منافع عمومی موکلان خود را فراموش کرده و وارد بازی پیچیده‌ای برای کمک به تأمین منافع عده‌ای خاص شدند و فردی مسئله‌دار را از میان گزینه‌های موجود، برای سپردن سکان هدایت شهرداری اسلامشهر انتخاب کردند.

اما اکنون بعد از گذشت نزدیک به سه ماه از انتخاب شهردار، اسلامشهر همچنان بی‌شهردار مانده و بسیاری از امور شهرداری توسط برخی افراد اداره می‌شود که تا کنون توانسته‌اند با مدیریت ناکارآمد خود وضعیت نامناسبی در مسیر توسعه و پیشرفت  این شهر به وجود آورند.

وجود نارضایتی‌های عدیده‌ای درحوزه‌های مختلف از جمله معاونت شهرسازی، عمران، افزایش تخلفات ساختمانی، کاهش اخذ پروانه ساخت، استفاده از نیروهای غیرمتخصص و ناکارآمد، منزوی شدن نیروهای متخصص و با تجربه در حوزه شهرسازی، کاهش چشمگیر درآمدهای شهرداری، عدم استفاده از کارشناسان زبده در تعیین طرح تفصیلی، شائبه‌های موجود در نحوه تعیین طرح تفصیلی و همچنین عدم وجود برنامه میان مدت و بلند مدت در حوزه شهرسازی و … را به عنوان برخی از نتایج عدم وجود شهردار در این شهر اشاره کرد.

شهروندان اسلامشهری انتظار دارند که اعضای شورای شهر جهت برطرف شدن مشکلات موجود در این حوزه و سایر حوزه‌ها، هرچه سریع‌تر وضعیت شهردار اسلامشهر را مشخص کنند تا با حضور شهردار در ساختمان شهرداری اسلامشهر،  مدیران متخصص و کارآمد جایگزین مدیران غیرمتخصص و ناکارآمد کنونی شوند.

البته ناگفته نماند که در شرایط کنونی حاکم بر مدیریت شهری، هنوز افراد کارامد و خدمتگزار بسیاری در مسند کار هستند که با جان و دل برای حل مشکلات همشهریان خود جانانه مشغول خدمت هستند و فرقی برای آنها ندارد که چه کسی شهردار باشد. شنیده‌ها و خبرهای رسیده از منابع مختلف حاکی از آن است که شهردار منتخب اعضای شورای شهر بنا به دلایل مختلفی تاکنون نتوانسته است نظر مسئولان وزارت کشور را برای کسب حکم شهردار اسلامشهر، جلب کند و متأسفانه هنوز  وزارت کشور به طور رسمی این مطلب را به اعضای شورای شهر اعلام  نکرده است.

احمد میثمی شهروند اسلامشهری در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: برای انجام  کاری چند وقتی است که به شهرداری اسلامشهر مراجعه می‌کنم، ولی دست‌اندرکاران از انجام کار سر باز می‌زنند و می‌گویند تا مشخص شدن شهردار نمی‌توان کاری انجام داد.

عباس رضایی دیگر شهروند اسلامشهری می‌گوید: زمانی که شهردار بر مسند مدیریت شهرداری بود کارها به سختی  پیش می‌رفت، حالا  که شهردار مشخص نیست باید  فاتحه شهرداری را خواند.

وی افزود: اگر فرد انتخاب شده مسئله‌دار است، اعضای شورای شهر باید در تصمیم خود تجدیدنظر کنند و هرچه سریعتر فرد دیگری را از نیروهای کارآمد و متخصص و حداقل از میان مدیران و افراد بومی این شهر انتخاب کنند.

امیرالله حقیقی فرماندار جدید شهرستان اسلامشهر نیز در نخستین  نشست خود با اعضای شورای شهر اسلامشهر، به منتخبین مردم تأکید کرد که هر چه سریع‌تر تکلیف شهردار را روشن کنند و شهرداری را از این وضعیت خارج سازند.

شهروندان روزها را یکی پس از دیگری به این امید سپری می‌کنند که شورای شهر در جهت جبران خسارت‌های وارده به شهر و شهروندان، هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرده تا زمینه مناسبی جهت استفاده از نیروهای کارآمد در مدیریت‌های مختلف شهرداری آماده شود.

هر روزی که از بی‌تصمیمی و بی‌برنامگی شورا می‌گذرد، لطمه‌ای جدی بر پیکر شهر وارد می‌شود که به طور قطع در دراز مدت نیز قابل جبران نخواهد بود.

در این میان وزارت کشور باید سریع‌تر وضعیت صلاحیت علیقلی‌زاده را مشخص و نظر نهایی را اعلام کند،‌ اما اگر به هر دلیلی این اتفاق نیفتد، شورای شهر باید در جهت حل موضوع شهردار حرکتی جدی از خود نشان دهد.

نمایندگان مردم در پارلمان شهر به خوبی واقفند که تعلل شورای شهر اسلامشهر در تعیین تکلیف شهردار شائبه‌های فراوانی را به وجود می‌آورد که فقط اتخاد یک تصمیم آگاهانه و عاقلانه و به دور از مسائل و منافع شخصی می‌تواند کارساز شود و آبی بر آتش زیر خاکستر باشد.

انتهای پیام/64002/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول