اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مانور فرهنگی زنان بسیجی بافق

زنان بنیان زندگی خود را بر اساس معارف اسلامی بنا کنند

یکی از اساتید دانشگاه گفت: زنان باید شان خود را در جامعه حفظ کنند و بنیان زندگی خود را بر اساس قوانین و معارف اسلامی بنا کنند.

زنان بنیان زندگی خود را بر اساس معارف اسلامی بنا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، علیرضا لاور، صبح امروز در همایش فرهنگی زنان بسیجی در بافق با بیان تحلیل و تفکر در مورد حرف‌ها و ایده‌هایی که در طول زندگی برای هر انسانی پیش می‌آید، اظهار داشت: نگاه عمیق به زندگی و داشتن یک فکر استراتژیک در هر رده سنی، لازمه هر فرد به‌ویژه زنان جامعه اسلامی است.

وی، رفتار اسلامی هر زن را باعث عزت اسلام و اهل آن جامعه دانست و افزود: تیزهوشی زنان در برابر تهاجم‌ها و جنگ نرم دشمن و خنثی‌سازی آن قبل از ورود و تحت تاثیر قرار دادن آن خانواده از وظایف زنان جامعه امروز است.

لاور با توجه به اینکه زنان نیمی از جوامع و مرکز ثقل تربیتی و پرورش هستند، خاطرنشان کرد: زنان باید شان خود را در جامعه حفظ کنند و بنیان زندگی خود را بر اساس قوانین و معارف اسلامی بنا کنند.

وی اظهار داشت: دشمن در جامعه امروزی با تغییر روش زندگی و عوض کردن و جایگزین کردن فرهنگ غرب، قصد نفوذ در جامعه و فروپاشی خانواده‌های اسلامی را دارد.

این استاد دانشگاه همچنین به نقش سرنوشت‌ساز زنان در خانواده اشاره کرد و گفت: آداب فرزنددار شدن، حمل گوهر گران‌بهای فرزند و آداب شیر دادن و تربیت حسی و آموزش مفاهیم اسلامی و دینی و نهادینه‌سازی آن از وظایف مهم زنان است.

لاور نهادینه کردن مفاهیم از دوران کودکی را مهم دانست و تصریح کرد: مرکز ثقل و مدیریت رفتاری با زنان است و در این میان، قدرت مدیریت روابط عاطفی زنان بیشتر و وجه تمایز آن‌ها با مردان است.

وی الگوپذیری زنان از زنان اهل‌بیت (ع) را مهم خواند و یادآور شد: حجاب اسلامی مجوز حضور زن در جامعه است.

به گزارش فارس، مانور جنگ نرم در حوزه زن و خانواده، برپایی نمایشگاه پوستر و عکس بر مبنای سبک زندگی، پخش سی دی و کتاب در این زمینه، پخش کلیپ سبک زندگی از سخنان رهبر معظم و پیاده‌روی بانوان بسیجی بخش‌های دیگری از مانور فرهنگی زنان بسیجی بافق به مناسبت هفته بسیج بود.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول