اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌‌ابیانه:

شهید ادواردو آنیلی با دیدن فرهنگ غرب، قدر اسلام را دانست

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک گفت: ادواردو با دیدن فرهنگ غرب، قدر اسلام را دانست و حاضر نشد در برابر ثروت بسیار، از این دین دست بکشد.

شهید ادواردو آنیلی با دیدن فرهنگ غرب، قدر اسلام را دانست

محمدحسن قدیری‌ابیانه امروز در حاشیه همایش «بزرگداشت ادواردو آنیلی، شهید سوپرمیلیاردر ایتالیایی» که در دانشگاه شیراز برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به پیگیری‌های خود برای ساخت مستند جنجالی «ادواردو » اظهار داشت: شورای شهر تهران حاضر نشد خیابانی را به اسم او نام‌گذاری کند اما جا دارد از شهر خمین به دلیل نام‌گذاری یک خیابان به نام این شهید، تشکر کرد.

وی افزود: من متاسفم که بنیاد شهید در هیچ‌ یک از دولت‌‌ها برای ادواردو پرونده‌ای با عنوان شهید تشکیل نداد، انگار که من باید گواهی از جانب خانواده آنیلی بیاورم که آن‌ها چشم‌داشتی به کمک‌‌های بنیاد شهید ندارند.

قدیری ‌ابیانه تصریح کرد: هنگامی که ادواردو مسلمان شد، تمام نشریات اصلاح‌طلب به جز یکی از آن‌ها که از این شهید به خوبی یاد نکرده بود، حاضر به نوشتن یک کلمه درباره مسلمان ‌شدن ادواردو نشدند حتی برای پخش فیلم اگر یک اصلاح‌طلب رئیس دانشگاه بود، اجازه پخش آن را در دانشگاه متبوعش نداشتیم.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک ادامه داد: ادواردو با دیدن فرهنگ غرب، قدر اسلام را دانست و حاضر نشد در برابر ثروت بسیار، از این دین دست بکشد.

کارشناس عالی امور خارجه تصریح کرد: بعضی می‌گویند ادواردو الگوی ما است اما در اصل بچه‌ مسلمان‌های ما در جبهه‌های جنگ، برای همین تازه‌مسلمان‌ها همچنین برای این شهید ایتالیایی الگو بودند.

موسس انجمن نخبگان جهان اسلام اضافه کرد: ما فکر می‌کنیم خوشبختی در داشتن پول و مقام است اما در نظر بگیریم که امکانات ادواردو فوق آرزوهای ما بود.

وی بر اینکه ادواردو را شهید کردند تا ثروت به سردمداران صهیونیست‌های فرانسه برسد، تاکید کرد.

قدیری ‌ابیانه در ادامه گفت: من معتقدم که پسر عموی ادواردو را که گفته می‌شود بر اثر سرطان مرده ‌است از سر راه برداشتند تا اکنون این ثروت در اختیار فرزندان داماد صهیونیست این خانواده باشد.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و مکزیک در بیان ویژگی‌های شهید آنیلی بیان کرد: این شهید بسیار تیزهوش بود به گونه‌ای که وی در مصاحبه‌ای با مجله «مانیفست» در 30 سال گذشته، بحران اقتصادی غرب را پیش‌بینی کرد و همچنین این مقلد امام(ره) بسیار عاطفی و دلسوز بود و به افراد کمک می‌کرد در کنار این‌ها، فردی باسواد و اهل قلم بود و رساله‌ای درباره ادیان و مذاهب مختلف نوشت.

کارشناس عالی امور خارجه خاطرنشان کرد: فیلم ادواردو به زبان‌های مختلف ترجمه شده ‌است و به گفته یکی از دوستان که پیگیر نمایش این فیلم در کشور‌های گوناگون بود، پخش این فیلم در بین مسلمانان روسیه، خمس و زکات را دوباره زنده کرد.

موسس انجمن نخبگان جهان اسلام ابراز داشت: ادواردو تنها در ایران شناخته شده نیست بلکه در روسیه، لبنان، فرانسه، آمریکا و ... به عنوان یک شهید شناخته می‌شود.

وی در پایان گفت: 24 آبان که سالروز شهادت ادواردو بود، خوابش را دیدم که داشت بر‌می‌گشت و استقبالی چشمگیر از وی شده بود.

انتهای پیام/2448/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول