اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهزیستی استان زنجان:

فعالیت مالی موسسات غیردولتی باید شفاف باشد

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و موسسات غیردولتی بهزیستی استان زنجان گفت: موسسات غیردولتی بهزیستی باید با شفاف‌سازی و جلب اعتماد مردم فعالیت‌های مالی خود را به‌روز کنند.

فعالیت مالی موسسات غیردولتی باید شفاف باشد

شهناز آقاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق ماده 8 دستورالعمل اجرایی تاسیس، انحلال و اداره موسسات غیردولتی تابع شرایط خاصی است که مدیران موسسات باید با آن آشنایی داشته باشند.

وی افزود: جلب مشارکت‌های مردمی و کاهش تصدی‌گری دولت در امور اجرایی، ایجاد توسعه و جهت‌دهی به فعالیت موسسات خیریه با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود و ایجاد زمینه‌های لازم به منظور شرکت نیروهای موسسات غیر دولتی در دوره‌های آموزشی از اهم اهداف اصلی بهزیستی است.

وی با اشاره به رویکرد تخصصی فعالیت‌های ارائه شده اظهار داشت: آشنایی و مرور بیشتر قوانین و مقررات موسسات خیریه به ویژه ثبت عملکرد مالی و شفاف‌سازی آن می‌تواند در جلب اعتماد عمومی و ارتقاء سطح مشارکت‌های مردمی موثر باشد.

آقاخانی استفاده از فرم‌های آماری یکسان و ارائه عملکرد مالی توسط مؤسسات خیریه را با هدف یکسان‌سازی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: نظارت صنفی بر فعالیت موسسات غیردولتی در آینده‌ای نزدیک آغاز خواهد شد.

وی مسئولیت همه فعالیت‌های موسسات غیردولتی را بر عهده رئیس هیئت مدیره دانست و تصریح کرد: انجام هرگونه اعمال خلاف موازین اخلاقی و اسلامی یا مغایر با شئون حرفه‌ای که در موسسه صورت پذیرد تخلف محسوب می‌شود و موضوع برای بررسی به کمیسیون عالی نظارت ارجاع داده خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول