اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

70 درصد مشکلات صنعت مربوط به نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: 70 درصد مشکلات صنعت مربوط به نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی است که امیدواریم با همکاری وزیر صنعت، معدن و تجارت و دیگر مسئولان این بخش اقدامات لازم در این حوزه صورت گیرد.

70 درصد مشکلات صنعت مربوط به نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله عباسپور در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: سال‌های اخیر سال‌های پر چالشی برای فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت کشور بود.

وی افزود: هدفمند کردن یارانه‌ها، ادغام وزارتخانه‌ها و تحریم‌ها از جمله مواردی بود که در سال‌های اخیر رخ داد و هر یک اثرات خاص و در برخی موارد نامطلوبی روی بخش صنعت و تجارت کشور و به تبع آن استان قزوین گذاشت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تحریم‌ها موجب شد بنگاه‌های اقتصادی و بخش صنعت کشور تحت تأثیر مسائل سیاسی قرار گیرند و ناچار به پرداخت هزینه شوند.

عباسپور بیان کرد: فضاهای حبابی روانی حاکم بر جامعه نیز به نوبه خود مشکلاتی در بخش صنعت به وجود آورد و بخش اعظم صنعت استان قزوین که کارخانجات دولتی بودند با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند.

این مسئول تصریح کرد: این کارخانجات که دولتی و قدیمی بودند در دوران تحریم با مشکلاتی از قبیل فرسودگی ماشین آلات صنعتی روبرو شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش 100 روزه دولت جدید بیان کرد: دولت یازدهم با ارائه گزارش 100 روزه خود که کار شایسته‌ای به شمار می‌رود موضوعاتی را در بخش‌های مختلف کشور مطرح کرده که مسائل مربوط به حوزه صنعت هنوز اجرایی نشده است.

عباسپور گفت: یکی از کارهای دولت جدید برای حل مشکلات صنعتگران گشایش ال‌سی با دریافت 30 درصد است اما هنوز این موضوع محقق نشده و در اختیار بنگاه‌ها قرار نگرفته است.

این مسئول عنوان کرد: 20 درصد درآمد حاصل از فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی اختصاص یابد و این مبلغ نیز باید در حوزه‌های اشتغال، کارآفرینی و حمایت از بخش خصوصی مصرف شده و دولت اجازه دخل و تصرف در آن را ندارد.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تحقق این موضوع بسیاری از مشکلات بخش صنعت و تجارت مرتفع می‌شود.

عباسپور اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی پیگیر کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور نسبت به درآمدهای نفتی است تا از این طریق آسیب‌پذیری بخش صنعت را به حداقل برساند.

این مسئول با بیان اینکه در بند تبصره دو ماده اصلاحیه صندوق توسعه ملی اگر منابع شش درصدی به خوبی هدایت شود می‌توان کارهای خوبی را در بخش صنعت انجام داد، ابراز کرد: نباید اجازه داد که اعتبارات صندوق توسعه ملی در جایی غیر از آنچه تعریف شده هزینه شود.

به گفته نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی با دقت در حال پیگیری این بند از قانون است.

انتهای پیام/77010/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول