اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

رسانه‌ها با پرهیز از شعارزدگی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به نقش کلیدی رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی، گفت: رسانه‌ها با پرهیز از شعارزدگی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی در کشور باشند.

رسانه‌ها با پرهیز از شعارزدگی زمینه‌ساز تحقق حماسه اقتصادی باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام باقر کریمی ظهر امروز در همایش حماسه و رسانه 2 که با شرکت مدیران مسئول، سرپرستان روزنامه‌های سراسری، مدیران خبرگزاری‌ها و خبرنگاران آذربایجان غربی در سالن همایش کتابخانه‌ مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رسانه‌ها با عملکرد صحیح خود در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، می‌توانند جلوه درخشانی از وحدت ملی را در جامعه متجلی کنند که این امر لازمه حفظ اتحاد و وحدت کلمه در رسانه‌های داخلی است.

وی ضمن اشاره به کسب مقام‌های برتر کشوری برخی مدیران استانی در حوزه‌های مختلف، به بیان سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و زمینه‌سازی برای تحقق اهداف چشم‌انداز کشوری در راستای خلق حماسه اقتصادی پرداخت.

کریمی نامگذاری‌های سالانه ازسوی مقام معظم رهبری را شاه کلیدی برای افق عملکردی دستگاه‌های اجرایی مختلف عنوان کرد و افزود: این نامگذاری‌ها در سه سال اخیر با نگاهی استراتژیک بر مسائل اقتصادی، بر الزامات کشور اختصاص یافته است.

وی نامگذاری سال‌های گذشته با عناوینی همچون اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف را در کنار حماسه سیاسی و اقتصادی را حاکی از توجه ایشان به دغدغه‌های مردم از یک سو و توجه دولتمردان به ابلاغ سیاست‌های سازمانی خود عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت واژه جهاد در ابعاد مختلف اسلامی، آن را یکی از الزامات جهاد اقتصادی در فرهنگ‌سازی مطرح و تصریح کرد: اقتصاد منهای فرهنگ، مظهر چپاول و تهدید ملت‌ها است که رسانه‌ها با پرهیز از شعارزدگی در تبیین نگاه فرهنگی مناسب با ارائه اطلاعات دقیق در زمینه‌های اقتصادی می‌توانند در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

کریمی رسانه‌ها را ابزاری موثر و فراگیر در برابر جریان‌های مختلف جهانی عنوان کرد و افزود: این مهم با توجه به زمینه‌های تحقق جهاد اقتصادی و توجه به عملکرد دستگاه‌های مسئول در بخش اقتصادی می‌تواند توسط اصحاب رسانه متجلی شود.

وی رسانه‌ها را بر پرهیز از سیاست‌زدگی در حوزه اقتصاد و دوری از ادبیات پرخاش‌گرایانه در نقد جریان اقتصادی کشور دعوت کرد و افزود: با بکارگیری ادبیات تفاهمی و پرهیز از افترا در حوزه‌های راهبردی و نیز ارائه اطلاعات دقیق، می‌توان ضمن بررسی عملکرد مسئولان، اطلاعاتی قابل فهم به مخاطبان ارائه کرد و از بروز تشویش‌ها جلوگیری نمود.

کریمی بر لزوم همکاری و حرکت جهادگونه تمام بدنه جامعه تأکید و ضمن اشاره به اهمیت گفتمان‌ و بسترسازی فرهنگی در جامعه، بر ترویج راه‌های مطلوب تولید ثروت، کارآفرینی و اشتغال تأکید کرد.

وی رسانه‌ها را به عنوان واسط میان مردم و مسئولان، بر پرهیز از روی‌آوردن بر اغراض جناحی در تبیین و تحلیل مسائل اقتصادی کشور دعوت و ضمن هشدار به تبلیغات رسانه‌های بیگانه، بر لزوم تلاش آنان برای خنثی‌سازی این تبلیغات سوء علیه کشور تأکید کرد.

کریمی این همایش را بهانه‌ای برای حرکت در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار امسال عنوان کرد و افزود: همایشی نیز در مضامین مشابه در خرداد ماه امسال با تأکید بر نقش رسانه‌ها در تحقق حماسه اقتصادی در ارومیه برگزار شد که البته بازخورد مطلوبی نیز در جامعه به دنبال داشت.

انتهای پیام/61006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول