اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تسریع در روند اجرایی طرح‌های عمرانی

شهرداری شیراز دارای معاون اقتصادی و مشاور در حوزه سرمایه‌گذاری شد

شهردار شیراز گفت: با هدف تسریع در روند اجرایی طرح‌های عمرانی، زیرساخت‌های شهری و جلب مشارکت‌های بخش خصوصی شهرداری شیراز دارای معاونت اقتصادی و مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری شد.

شهرداری شیراز دارای معاون اقتصادی و مشاور در حوزه سرمایه‌گذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در آیین معرفی معاونت جدید اقتصادی خود در سخنانی اظهار داشت: در شرایط فعلی مدیریت شهرها با هزینه و بودجه مردمی در راستای فضای سبز، حمل و نقل، نظافت و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اداره و توسعه پیدا کرده که کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه عوارضی که برای توسعه زیرساخت‌های عمرانی از اقشار مختلف جامعه گرفته می‌شود، برای تسریع در روند اجرایی پروژه‌های شهری ضمانت اجرایی ندارد، افزود: در زمینه اجرای طرح‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری، جای معاونت اقتصادی در  شیراز خالی بود که با اجرایی شدن آن شاهد تحول چشم‌گیری در توسعه این کلان‌شهر خواهیم بود.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز دارای سازمان برنامه‌ریزی است که باید جوابگوی حجم گسترده مسائل این مجموعه باشد و با راه‌اندازی مدیریت فروش اوراق مشارکت در شهرداری گام مثبت دیگری در شکوفایی طرح‌های اقتصادی و عمرانی در این شهر برداشته می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: درآمدی که از پروژه‌های شهرداری به دست می‌آید باید به مردم شهر برگردد و نه اینکه در جیب یک عده خاص قرار گیرد.

وی بیان داشت: احداث پارک‌های بزرگی که با عوارض مردم ساخته می‌شود باید اقتصادی طراحی شود و معاونت اقتصادی شهرداری و شورای شهر آن را تایید کنند.

شهردار شیراز اضافه کرد: معاونت اقتصادی شهرداری شیراز با معاونت‌های مدیریت و سازمان‌های سرمایه‌گذاری، مشارکت‌های اقتصادی، بازرگانی و بهره‌وری، اداری مالی و پشتیبانی، برنامه‌ریزی، بانک زمین و یا سازمان زمین و مسکن، نقطه عطفی در اجرای پروژه‌های شهرداری شیراز به وجود می‌آورد.

پاک‌فطرت با تاکید بر اینکه معاونت اقتصادی موتور محرکه شهرداری است و باید منابع مالی را برای اجرای پروژه‌ها تامین کند، افزود: شناخت کافی شهردار و معاونت اقتصادی از یکدیگر، آگاهی از ظرفیت‌ها، خوشنام بودن، حضور مداوم در محیط کار حتی خارج از وقت اداری، تعامل با سرمایه‌گذاران و توجه به پروژه‌های گردشگری، تفریحی و ورزشی از ویژگی‌های معاونت اقتصادی شهرداری شیراز است.

پاک‌فطرت ابراز داشت: مهندسی کردن پروژه‌های اقتصادی، ارتباط قوی با شورای اسلامی شهر شیراز، شناخت کافی از اقتصاد شهر و نظارت کافی در طراحی‌ها با نگاه اسلامی و ایرانی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این معاونت در شهرداری شیراز است.

در پایان این آیین؛ در احکامی جداگانه از سوی شهردار شیراز؛ رضا خیراندیش به عنوان معاون اقتصادی شهرداری، محمدهادی پوست‌پرداز، به عنوان سرپرست معاونت فنی و عمرانی و جواد بکاهی به سمت مشاور شهردار در حوزه سرمایه‌گذاری منصوب شدند.

انتهای پیام/2448/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول