اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان تشریح شد

دستاوردهای اجرای اقتصاد مقاومتی در شبکه برق خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با تشریح دستاوردهای اجرای اقتصاد مقاومتی در شبکه برق استان گفت: تسریع در اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد از جمله موارد اجرا شده در این زمینه بوده است.

دستاوردهای اجرای اقتصاد مقاومتی در شبکه برق خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد حسن متولی‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه کلیه نهادهای دولتی موظف به تدوین و اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی شده‌اند، شرکت برق منطقه‌ای خراسان نیز در جهت تحقق این امر با تشکیل کمیته‌ای اقدامات مهمی را انجام داده است.

وی حمایت از تولید داخلی و بومی‌سازی، ساده‌سازی و تسریع در اجرای پروژه‌ها با هدف کاهش هزینه، تأمین منابع مالی با استفاده از خطوط اعتباری، فروش اوراق مشارکت و اموال مازاد، تسریع در اتمام پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد با هدف کاهش قیمت تمام شده را از جمله مسایل مطرح شده در این کمیته ذکر کرد.

متولی‌زاده افزود: اولویت‌بندی پروژه‌های طرح انتقال، بازنگری در ابعاد پست و تجهیزات، بررسی فنی و اقتصادی روش‌های مختلف احداث خطوط کابلی 132 کیلوولت، استفاده بهینه از تجهیزات پست و خط در انبار برق خراسان و طرح بهینه‌سازی تولید و انتقال و فناوری اطلاعات نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه در خصوص اولویت‌بندی طرح‌های انتقال اظهار داشت: با توجه به کمبود نقدینگی و عدم اجرای تمامی پروژه‌های طرح انتقال، مطالعات انجام شده برای توسعه شبکه مجدداً مورد بازنگری قرار گرفت و پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد و همچنین پروژه‌های مسکن مهر و شهرکهای صنعتی در اولویت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در خصوص بررسی فنی انتخاب تجهیزات پست‌ها اظهار داشت: با انتخاب دقیق‌تر کابل‌های مورد نیاز، بازنگری ابعاد اتاق‌های کنترل و کاهش ابعاد ساختمان پست، عایق‌بندی تجهیزات و نصب سوئیچ‌گیرها با توجه به شیب‌بندی زمین حداقل 15 درصد در هزینه‌های احداث پست‌ها صرفه جویی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان در خصوص ارائه طرح‌های نو اظهار داشت: با توجه به ضرورت زمان بهره‌برداری و امکان اجرای پروژه‌ها و به منظور استفاده بهینه از نقدینگی، سناریوی ساده‌سازی و سری‌سازی پست‌ها بررسی و در نهایت طرح پست مدولار به عنوان بهترین گزینه انتخاب شد.

وی خاطر نشان ساخت: با اجرای این روش 70 درصد در زمان اجرا و زمین مورد نیاز پروژه‌ها صرفه‌جویی شده و کاهش 20 درصدی هزینه‌ها را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان افزود: با توجه به ابعاد و مشخصات پست‌ها و تیپ‌سازی انجام شده زمان نظارت و خدمات مهندسی تعریف گردید که این موضوع حداقل 20 درصد هزینه نظارت را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بخش‌های بسیار حساس، سیستم‌های انتقال قدرت است، افزود: در بررسی صورت گرفته و با توجه به اینکه پست‌های فوق توزیع با عایق هوایی بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توان تنها با حذف طرح‌های پیش از نیاز و با انتخاب سنجیده تجهیزات و ارائه طرحی نو با حفظ شرایط استاندارد، کاهش قابل توجهی در هزینه خرید زمین و احداث پست ایجاد و تا 15 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

وی درخصوص بررسی فنی روش‌های مختلف احداث خطوط کابلی 132 کیلوولت اظهار داشت: چهار نوع خطوط کابلی مورد بررسی قرار گرفت که هزینه‌های انتخابی شامل استفاده از کابل‌های 630 و 800 میلیمتر مربع آلومینیومی است و این خطوط در کانال یا تونل نیز استفاده می‌شود که با این اقدام 20 درصد در احداث خطوط 132 کیلوولت صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/2202/س40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول