اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

همه مشکلات اقتصادی با توافق هسته‌ای رفع نمی‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توافق هسته‌ای اخیر را رافع تمامی مشکلات اقتصادی ندانست و گفت: برخی از مشکلات اقتصادی اخیر در اثر سوء مدیریت به وجود آمده که با جهاد اقتصادی رفع می‌گردد.

همه مشکلات اقتصادی با توافق هسته‌ای رفع نمی‌شود

حمیدرضا فولادگر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بحث مسایل اقتصادی این طور نیست که همه آن به مذاکرات هسته‌ای گره خورده باشد، بلکه مذاکرات در رفع بخشی از این مشکلات موثر است و برای رفع بقیه مشکلات اقتصادی روحیه جهادی لازم است.

وی اظهار کرد: این توافقات از بخشی از تحریم‌ها کاسته و جلوی تحریم‌های ظالمانه و جدید را که غربی‌ها برای ایران در نظر گرفته بودند گرفت، اما اگر فکر کنیم همه مشکلات اقتصادی با این توافق بر طرف می‌شود اشتباه است.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: حمایت از تولید ملی، حمایت از محصولات دانش‌بنیان، استفاده از فناوری‌های نوین، رعایت سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و بهبود فضای کسب و کار می تواند در رفع بخش عمده‌ای از این مشکلات موثر باشد.

وی افزود: همانطور که نمی‌شود صحنه بین‌المللی را از دست بدهیم، نمی‌توانیم به یکباره مشکلات داخلی و سوء مدیریت‌هایی که سبب بروز این مشکلات شده را هم ندیده بگیریم.

فولادگر افزود: مقام معظم رهبری کلیات این توافق را تایید کردند و امیدوارم در این شش ماهه هر دو طرف اعتماد سازی کنند تا در جزئیات نیز به توافقاتی برسیم.

*دلار باید تک نرخی شود

وی ادامه داد: اکنون باید تلاش کنیم تا به سمت تک نرخی شدن دلار پیش برویم و بتوانیم در چند ماه آینده با برآورده کردن نیازهای ارزی کشور، به یک نرخ ثابت در این زمینه دست پیدا کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر بتوانیم با مدیریت درست اقتصادی بخشی از نیازهای تولیدکنندگان را جهت تامین مواد اولیه برطرف کنیم، می‌توانیم به یک نرخ ثابت برسیم و با این کار به ثبات بازار کمک کنیم.

رئیس کمیسیون اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ثبات بازار می‌تواند بخش عمده مشکلات اقتصادی را رفع کند و ایجاد ثبات نیز بر عهده دولت است، اما تقویت ابزارهای نظارتی قوای سه گانه و هماهنگی بین آنها می‌تواند به دولت کمک کند تا فضای کسب و کار بهتر شده و تولید و صنعت رونق بیشتری یابد.

انتهای پیام/2301/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول