اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه هشتجین:

فرهنگ بسیج با مبانی تعلیم و تربیت عجین شده است

امام جمعه هشتجین گفت: افتخار نظام آموزشی این است که با فرهنگ بسیج و بسیجی عجین شده است.

فرهنگ بسیج با مبانی تعلیم و تربیت عجین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام رضوی‌نیا عصر امروز در دیدار با اعضای کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی در شهر هشتجین اظهار داشت: در کشوری که تازه انقلاب شده دانش‌آموزان جهت حفظ کیان کشور در جبهه‌های حق علیه باطل حضور می‌یابند و این افتخاری است که با نظام آموزشی عجین شده است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و حرکت دانش‌آموزان و دانشجویان خط امام در تسخیر لانه جاسوسی، این عمل را در سایه فرهنگ استکبارستیزی و روحیه ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: با اتکا به همان روحیه، شهادت‌ها در راه کشور و انقلاب همچنان ادامه دارد.

رضوی‌نیا حضور بسیج را نه تنها در امر نظامی بلکه در تمامی رویارویی‌ها با دشمن در عرصه جنگ نرم دانست و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تعریف بسیجی «بسیجی یعنی علی» خاطر نشان کرد: بسیجی کسی است که تمام وجودش وقف اسلام، مرزبانی و نگهبانی از مکتب و ولایت باشد.

امام جمعه هشتجین در بخش دیگری از سخنان خود تمامی دانش‌آموزان منطقه را به مطالعه و تدبر در وصیت‌نامه‌های شهیدان منطقه خورش‌رستم دعوت کرد و وصیت‌نامه‌های آنان را گنجینه‌هایی برای دانش‌آموزان دانست و خواستار انس و آشنایی بیشتر با شهیدان شد.

وی با اشاره به تشکیل بسیج 20 میلیونی از سوی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، این حرکت را ظرفیتی عظیم برای کشور عنوان کرد و ادامه داد: آیا اگر ارتش 20 میلیونی بسیجی توانا و بصیر در کشور باشد، کشوری جرأت نگاه چپ به کشورمان را دارد؟

در ابتدای جلسه جعفری رئیس اداره آموزش و پرورش خورش‌رستم نیز با تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی نقطه مشترک همه فرهنگیان و دانش‌آموزان را بسیجی بودن دانست و بیان کرد: ما زمانی می‌توانیم بسیجی باشیم که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

تشکیل نشست معرفتی در دبیرستان امام خمینی (ره)، صبحگاه مشترک، دیدار با خانواده شهدا، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، حضور سازمان یافته بسیجیان در نماز جمعه، یادواره شهدای دانش‌آموزی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و حضور در راهپیمایی 13 آبان امسال از جمله برنامه‌هایی بود که رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه به اجرای آنها در هفته بسیج دانش‌آموزی اشاره کرد.

سرگرد فتحی مسئول بسیج دانش‌آموزی منطقه نیز در بیاناتی با اشاره به 36 هزار بسیج دانش‌آموز با گرامیداشت یاد و خاطره آن عزیزان این حضور را تجدید عهد و پیمان بسیجیان منطقه با مقام معظم رهبری در اجرای هر چه بهتر منویات ایشان در تمامی زمینه‌ها بیان کرد.

استقلال، آزادی و حفظ تمامیت ارضی کشور مدیون خون شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه شهر انگوت نیز در دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز آزادی، استقلال و حفظ تمامیت ارضی کشور را مدیون خون شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان دانست.

حجت‌الاسلام امیدوار گفت: مدیران نیز برای گرفتن روحیه مضاعف و خدمتگزاری بیشتر به مردم نیاز به دیدار با خانواده معظم شهدا دارند.

وی همچنین با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تا توفیق ولایت‌مداری داشته باشیم، افزود: باید در جهت حل مشکلات اقتصادی فقر، بیکاری و جلوگیری از معضلات فرهنگی به عنوان دغدغه‌های اساسی تلاش کنیم زیرا اگر به مردم خدمت نکنیم، نمی‌توانیم پاسخگوی شهدا باشیم.

به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی و تجلیل از خانواده معظم شهدا امام جمعه شهر، رئیس اداره آموزش و پرورش، مسئول کانون بسیج فرهنگیان، کارشناس حراست و مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی حسین فهمیده از خانواده‌های شهید خدایی و عمرانی دیدار کردند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول