اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان:

سند تحول بنیادین مانند آدامس در دهان می‌چرخد

قائم‌مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: سند تحول بنیادین مانند آدامسی است که در دهان می‌چرخد و وارد سیستم گوارشی نمی‌شود.

سند تحول بنیادین مانند آدامس در دهان می‌چرخد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا قمرزاده صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار داشت: هر چه داریم از محرم و صفر است و اگر این اتفاق‌ها روی نمی‌داد، معلوم نبود که چه بر سر اسلام می‌آمد.

قائم‌مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با قرائت آیه 11 سوره حجر تصریح کرد: عاقبت بخیری برای افرادی است که قدر فرصت‌ها را بدانند، اگر مقام‌های دنیایی ماندگار بود، آن را به ما نمی‌دادند در هر جایی که خدمت می‌کنیم و پستی بر عهده داریم، باید آن را مرکز عالم بدانیم و حق امام خمینی (ره) و شهدا را ادا کنیم.

وی افزود: به شهادت رسیدن دانشمندان هسته‌ای از سوی دشمن نشان می‌دهد که لبه تیغ تیز دشمن خاکریز علم و دانش را نشانه گرفته است و این یکی از حساسیت‌های موجود است که وضعیت نظام آموزش و پرورش را حساس‌تر می‌کند.

قمرزاده به دیدار خود با وزیر سابق آموزش و پرورش پیرامون سند تحول بنیادین اشاره کرد و بیان داشت: به حاجی‌بابایی گفتم که دست شما درد نکند در نظام آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را جا انداختید و کار بسیار شایسته‌ای است، اما این سند مانند آدامس در دهان می‌چرخد و وارد سیستم گوارشی نمی‌شود.

وی متذکر شد: این سند آن گونه نیست که در تار و پود نظام آموزشی گنجانده شده باشد و بتواند بدی‌های آموزشی را پس بزند و خوبی‌ها را تزریق کند، مؤسسات علمی نیز آموزش و پرورش را در مسیر غلط خود هل می‌دهند.

قائم‌مقام دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر علم‌اندوزی اشاره و عنوان کرد: علم مایه قدرت است، علم مایه امنیت است، علم مایه ثروت و شرافت است، علم مورد تشویق و توجه شدید دین شده است.

قمرزاده بیان داشت: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که آمریکا و دشمنان نمی‌توانند بر کشورهایی که دارای عزم و اراده ملی و علمی هستند، تسط یابند و ما باید تا می‌توانیم مجهز به قدرت و جرأت علمی شویم.

وی افزود: به خواسته رهبر باید روحیه علم‌طلبی به جای مدرک‌گرایی ترویج پیدا کند و ایجاد احساس خلاقیت میان دانش‌آموزان گسترش یابد تا علم و آموزش آن گونه که در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران است به جهانیان عرضه شود.

این مسئول با بیان اینکه آموزش و پرورش خاکریز امن و مناسبی برای ارتقای دانش و استفاده از فرصت‌های مناسب برای پیشرفت است، ابراز داشت: باید از ظرفیت‌ها در مسیر تحقق اهداف سند بنیادین آموزش و پروش بهره ببریم تا شاهد تحولات اساسی در بحث آموزش باشیم.

قمرزاده با اشاره به وظایف اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تصریح کرد: این اتحادیه همزاد انقلاب است و با نظر امام راحل تشکیل شده است و اگر از طریق اقدامات علمی و فرهنگی به کسب درآمدی برسیم، وظیفه داریم تا آن را به نظام آموزش و پرورش برگردانیم.

انتهای پیام/80028/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول