اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه قزوین خبر داد

اجتماع بسیجیان قزوین با عنوان «شکوه پایداری و حماسی»

فرمانده سپاه ناحیه قزوین گفت: پنجم آذرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور پنج هزار بسیجی قزوینی با عنوان «شکوه پایداری و حماسی بسیجیان» در مسجدالنبی(ص) قزوین اجتماع می‌کنند.

اجتماع بسیجیان قزوین با عنوان «شکوه پایداری و حماسی»

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بسیج با سابقه‌ای حدود 30 سال در عرصه‌های مختلف گره‌گشای بسیاری از مشکلات بوده است زیرا نیرویی منعطف به شمار می‌رود که در دوره‌های مختلف کارایی‌های متفاوتی از خود بروز می‌دهد.

در دوران دفاع مقدس که کشور با تجاوز دشمنان روبرو بود، این نیروی منعطف ایستادگی در برابر دشمنان در جبهه‌های جنگ سرد را از وظایف مهم خود می‌دانست و با حضور در عرصه نبرد حق علیه باطل برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران خلق کرد.

امروز کشور با پدیده‌ای به نام جنگ نرم روبروست که در آن دشمنان سعی دارند بر افکار و اندیشه‌های مردم و به خصوص جوانان تسلط پیدا کنند.

نیروی انعطاف‌پذیر بسیج امروز وظیفه خود می‌داند با استفاده از بهترین راهکارها در برابر هجمه‌های دشمنان ایستادگی کرده و همانند گذشته از سرزمین خود در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان دفاع کند.

عباس کاظمی به مناسبت هفته بسیج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به تقارن هفته بسیج با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و انقلاب حضرت زینب(س) گفت: خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از واقعه عاشورا تکمیل‌کننده حرکت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا بود.

وی افزود: رسالت بسیج بعد از دوران دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به نوع کاری که حضرت زینب(س) پس از واقعه کربلا و عاشورا انجام دادند، شباهت زیادی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین اضافه کرد: امروز اگر سپاه و بسیج بخواهد نقش خود را نسبت به این انقلاب به درستی ایفا کند باید از چنین الگوهایی تبعیت کند.

کاظمی بیان کرد: فعالیت‌‌های حضرت زینب(س) پس از واقعه عظیم عاشورا، سرمشقی پیش روی پاسداران انقلاب‌ها به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج گفت: برنامه‌های متنوعی در طول هفته بسیج در حوزه‌های فرهنگی، عقیدتی، تربیتی ورزشی، اردویی، فضای مجازی و بخش‌های مختلف مردم‌یاری و سازندگی در نظر گرفته شده است تا ظرفیت عظیم مردمی در قالب بسیج مستضعفین به نمایش گذاشته شود.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین افزود: امسال توفیق بزرگی دست داد تا در آستانه هفته بسیج زیارت ولی امر مسلمین شامل حال بسیجیان و فرزندان معنوی رهبر معظم انقلاب شد.

کاظمی اضافه کرد: دیدار 50 هزار نفر از فرماندهان بسیجی در محضر رهبر معظم انقلاب حضور معناداری بود و پیام عمیقی با خود به همراه داشت.

این مسئول عنوان کرد: امتداد و تکمیل‌کننده دیدار فرماندهان بسیج با رهبر معظم انقلاب در پنجم آذرماه در سراسر کشور رقم می‌خورد.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین افزود: اجتماع حماسی بسیجیان با عنوان «شکوه پایداری و حماسی بسیجیان» در پنجم آذرماه سال جاری در تمام استان‌ها و شهرهای کشور به خصوص استان قزوین شاهد هستیم.

کاظمی اضافه کرد: در این برنامه در استان قزوین پنج هزار نفر از بسیجیان سلحشور قزوینی در محل مسجدالنبی (ص) قزوین دور هم جمع شده و در اجتماعی عظیم حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه سخنران این برنامه غلامعلی حداد عادل است، عنوان کرد: با توجه به اینکه این برنامه در مراکز استان‌ها به وسیله شبکه‌های صدا و سیما پوشش داده می‌شود، در استان قزوین نیز این برنامه از طریق مرکز صدا و سیمای قزوین پخش می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه قزوین با بیان اینکه این حضور حماسی بسیجیان پیام‌های عمیقی در خود دارد، گفت: پیام روشن این برنامه‌ها برای دشمن پیام ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مسیر حق انقلاب است.

کاظمی افزود: الهام‌بخشی و الگوبرداری از حرکت عزت‌بخش و سعادت‌آفرین ملت ایران نیز پیامی است که این برنامه برای دوستداران انقلاب دارد.

وی اضافه کرد: این انسجام ملی دست دیپلمات‌های ایرانی را در مذاکرات هسته‌ای پر کرده و توان مذاکره را تقویت می‌کند بنابر این می‌توان گفت این قبیل برنامه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توجه ویژه‌ای باید به آنها شود.

انتهای پیام/77010/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول