اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست بررسی «بازار چین» مطرح شد

حضور در نمایشگاه‌های چین یکی از بهترین ابزارهای معرفی کالاهای ایرانی

رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین گفت: در سال‌های اخیر با تعیین نقشه کار بستر خوبی برای تجارت بهتر ایران با چین فراهم شده است.

حضور در نمایشگاه‌های چین یکی از بهترین ابزارهای معرفی کالاهای ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مسعود کمالی اردکانی عصر امروز در نشست بررسی بازار چین و سلیقه مردم این کشور برای حضور بیشتر کالاهای ایرانی که در اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: کشور چین که دومین اقتصاد جهان را از آن خود کرده است، دومین شریک تجاری ایران به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ با توجه به اینکه امروز جمعیت ثروتمند کشور چین بیش از 150 میلیون نفر است، تمایل مردم این کشور به خرید کالاهای خارجی بیش از پیش افزایش یافته است.

رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین اضافه کرد: در چنین شرایطی که رویکرد کشور چین در خرید کالاهای خارجی تغییر کرده است کشور ما نیز باید در امور بازرگانی و اقتصادی برنامه مدونی برای حضور در بازارهای این کشور داشته باشد.

کمالی اردکانی با اشاره به افزایش میزان تجارت ایران به چین گفت: میزان تجارت کشور ایران به چین از 300 هزار دلار در سال 88 به بیش از هشت میلیون دلار در سال گذشته رسید که نشان از رشد 20 برابری تجارت به این کشور دارد.

وی ادامه داد: این بدان معنا نیست که باید به این میزان از تجارت به چین راضی باشیم بلکه با توجه به تغییر رویکرد مردم کشور چین باید سعی کنیم حضور خود در بازارهای چین را پررنگ‌تر از گذشته کنیم.

بستر خوبی برای تجارت بهتر ایران با چین فراهم شده است

رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین اضافه کرد: در سال‌های اخیر با تعیین نقشه کار بستر خوبی برای تجارت بهتر ایران با چین فراهم شده است.

کمالی اردکانی ادامه داد: در حال حاضر با 30 اتاق بازرگانی و 100 اتحادیه تجاری و صنفی این کشور ارتباط مناسب برقرار شده است تا اطلاعات لازم تجار ایرانی در اختیار آنها قرار گیرد.

4000 قلم کالای وارداتی از چین زیرپوشش استاندارد قرار گرفت

این مسئول با بیان اینکه برخی از کالاهای وارداتی از چین زیرپوشش استاندارد قرار گرفته است، بیان کرد: با پیگیری مستمر سفارتخانه چهار هزار قلم کالای وارداتی از چین زیرپوشش استاندارد قرار گرفت تا از ورود کالای نامرغوب جلوگیری شود.

رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین با اشاره به علل نامرغوب بودن برخی از کالاهای وارداتی چینی تصریح کرد: اهمال برخی از واردکنندگان در خرید کالای ارزان چینی و وارد کردن آن از طریق قاچاق به داخل کشور موجب شده که شاهد حضور بعضی از کالاهای نامرغوب چینی در کشور باشیم.

کمالی اردکانی عنوان کرد: فرش، خشکبار، گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی از جمله مواردی است که بازار خوبی در چین دارد اما نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و بازاریابی برای حضور قوی‌تر در این بازار بزرگ اقتصادی هستیم.

این مسئول با اشاره به اهمیت حضور در نمایشگاه‌های چین گفت:‌ حضور در نمایشگاه‌های چین یکی از بهترین ابزارهای معرفی کالاهای ایرانی به شمار می‌رود.

رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین افزود: یکی از بهترین راهکارها برای جلب اعتماد بازار مصرف کشور چین این است که اقدام به اعتمادسازی کنیم.

کمالی اردکانی اضافه کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی و معرفی کالای ایرانی از نزدیک به تجار چینی موجب می‌شود کالاهای ایرانی اعتماد آنان را جلب کرده و زمینه مناسبی برای صادرات کالا به چین فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه توسعه اقتصادی جامعه چین بسیار بیشتر از توسعه اجتماعی آن است، حضور در نمایشگاه‌ها و برقراری ارتباط چهره به چهره با بازرگانان و تجار چینی موفقیت‌های بیشتری را به دنبال دارد.

به گفته رایزن سابق بازرگانی ایران در کشور چین سالانه بیش از 30 تا 50 نمایشگاه در استان‌های مختلف چین برپا می‌شود که شناسایی سلیقه مشتری و فروش کالا با شرکت در نمایشگاه‌ها محقق می‌شود.

کمالی اردکانی خاطرنشان کرد: مسیر تجارت به کشور چین بسیار مطمئن شده است و تجار می‌توانند با استفاده از اطلاعات و تجربیاتی که تاکنون کسب شده از فرصت مناسبی که برای تجارت با چین فراهم شده نهایت بهره را ببرند.

این مسئول یادآور شد: البته تجار و بازرگانان ایرانی باید توجه داشته باشند که به دلیل تغییر رویکرد مردم چین در خصوص مصرف کالاها، تجارت با این کشور ویژگی‌های خاص خود را دارد بنابراین باید سعی کنند کالاهای باکیفیت را به این کشور صادر کنند تا بتوانند در بازارهای این کشور حضوری پررنگ و مداوم داشته باشند.

انتهای پیام/77010/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول