اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خواستار شد

صدور خدمات فنی مهندسی از خراسان شمالی برای توسعه تجارت خارجی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت خدمات مهندسی برای رونق اقتصادی گفت: بایستی از این ظرفیت برای صدور فنی مهندسی از استان برای توسعه تجارت خارجی بهره برده شود.

صدور خدمات فنی مهندسی از خراسان شمالی برای توسعه تجارت خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، علی اکبر رمضانی در نشست با رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان با تشریح ظرفیت خدمات فنی مهندسی خراسان شمالی گفت: اکنون میزان ساخت و ساز در استان جوابگوی نیاز اشتغال به کار 2 هزار و 700 مهندس عضو سازمان نیست.

وی افزود: بایستی از این ظرفیت و حجم نیروی انسانی در صدور خدمات فنی مهندسی که منجر به توسعه تجارت و رونق اقتصادی استان می‌شود، بهره برد.

رمضانی گفت: با توجه به مطالبات و تقاضای کار زیادی که در استان وجود دارد، وظیفه حکم می‌کند که بستری برای استفاده بهینه از این ظرفیت در توسعه، رشد و آبادانی استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دوره مسئولیت استانداری آقای شفقت رایزنی‌هایی با وی در این خصوص انجام شده بود گفت: متأسفانه باوجود تمایل زیاد استاندار سابق به صدور خدمات فنی مهندسی به کشورهای عضو اکو، با به اتمام رسیدن دوران تصدی ایشان تلاش‌هایی که در این حوزه صورت گرفته بود ابتر ماند.

رمضانی اضافه کرد: البته از استاندار جدید هم که به خوبی به مباحث مهندسی استان آشناست تقاضای وقت ملاقات کرده‌ایم تا در این خصوص با وی مذاکره‌ای داشته باشیم.

دبیر کمیسیون عمران نظام مهندسی ساختمان کشور حضور نمایندگی وزارت امور خارجه را فرصت مناسبی برای استان دانست و اضافه کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه بازوی بسیار خوبی برای صدور خدمات مهندسی به بازارهای هدف و دسترسی به بازار ساخت و ساز کشورهای همسایه و شرکای استراتژیک کشورمان در این حوزه خواهد بود.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه استان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در امر توسعه صادرات افزود: در استان‌ها فقط نمایندگی‌های وزارت امور خارجه می‌توانند با سفرا و سفارتخانه‌های کشورمان در کشورهای دیگر ارتباط برقرار نمایند.

مرتضی خسروی اظهار داشت: از هر طرح و برنامه‌ای که به شکوفایی اقتصادی استان منجر شود استقبال می‌کنیم و آماده هرگونه همکاری در این حوزه هستیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان شمالی با اشاره به سفر هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف به استان افزود: شرایطی را فراهم خواهیم کرد تا هیئت‌های تجاری با تمام ظرفیت‌های استان به خصوص در عرصه صدور خدمات مهندسی آشنا شده و با مسئولان این حوزه تعامل و همکاری خوبی داشته باشند.

وی خدمات مهندسی که تاکنون در عرصه‌های مختلف به کشورهای همسایه ارائه شده را خوب و با کیفیت ارزیابی کرد و گفت: چون کارها و فعالیت‌های انجام شده بازده خوبی به همراه داشته به خوبی می‌توانیم با کشور ترکیه که رقیب ما در جذب بازارهای هدف است رقابت کنیم.

خسروی اضافه کرد: برای ارتباط با تمام سفرا و برگزاری جلسات منظم در امر صدور خدمات فنی مهندسی آمادگی کامل داریم تا به فرموده مقام معظم رهبری بتوانیم با تعقیب مباحث اقتصادی استان در ردیف 10 استان برتر قرار گیریم.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول