اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رخداد عظیم فرهنگی-58

پاکپور: عزت امروز انقلاب در دنیا مرهون تفکر بسیجی است

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران پیشرفت امروز انقلاب اسلامی در تکنولوژی، مسائل هسته‌ای و تجهیزات نظامی را مرهون تفکر بسیجی دانست.

پاکپور: عزت امروز انقلاب در دنیا مرهون تفکر بسیجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار محمد پاکپور ظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز از سلسله برنامه‌های کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و 9800 شهید استان کرمانشاه اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه 1357 دشمنان و استکبار جهانی توطئه‌ها و نقشه‌های شومی را پی‌ریزی کردند که بتوانند انقلاب نوپای ما را از بین ببرند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در بسیاری از مناطق کشور عزیزمان ایران با تحریک‌های ضدانقلاب، آشوب‌هایی را در کشور به‌وجود آوردند و باعث مشکلات و دگرگونی‌هایی شدند.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رژیم بعث عراق در هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران تمام سعی خود را کرد که بتواند مناطق مختلفی از جمله پاوه، خرمشهر و خوزستان را به تصرف درآورد، اما تنها عاملی که باعث شد رژیم بعث عراق ناموفق عمل کند، دفاع بسیجیان و در برخی موارد بسیجیان دانش‌آموز بود.

وی تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس وضعیت تجهیزاتی و تسهیلاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جواب‌گوی تمام اتفاقات وارد شده نبود تا اینکه معمار کبیر انقلاب در پنجمین روز از آذرماه سال 1358 فرمانی مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی صادر کردند.

پاکپور مقابله با هرگونه توطئه در کشور را از برکت وجود بسیج اعلام کرد و ادامه داد: دفاع‌هایی که در خرمشهر توسط بسیجیان صورت گرفت، کمتر از فتح آن نبود و با تعداد کمی که نیروهای نظامی در کشور وجود داشت این بسیجیان دلاور بودند که کشور عراق را برای ادامه جنگ نا‌امید کردند.

وی با اشاره به مقاومت‌هایی که در شهرستان گیلان‌غرب در استان کرمانشاه، هویزه و آبادان صورت گرفت، عنوان کرد: طراحی عملیات‌های بیت‌المقدس و طریق‌القدس مرهون فداکاری‌های شهدای بسیجی علی‌الخصوص 36 هزار دانش‌آموز بسیجی بود که 40 درصد از شهدای بسیجی را شهدای دانش‌آموز تشکیل داده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: روحیه بسیار قوی که در دانش‌آموزان بسیجی برای اعزام به جبهه‌های جنگ دیده می‌شد، عاملی بود برای به زانو درآوردن ارتش بعث عراق که با ایثارگری‌ها، شجاعت و ولایت‌مداری خود ثابت کردند نظام اسلامی ایران بر پایه بسیج مستحکم است.

این فرمانده ارشد نظامی پیشرفت امروز انقلاب اسلامی در تکنولوژی، مسائل هسته‌ای و تجهیزات نظامی را مرهون تفکر بسیجی دانست.

وی یادآور شد: تفکر بسیجی یک فرهنگ است که داخل کشور خودنمایی می‌کند و تا زمانی‌ که این فرهنگ پابرجاست، نگرانی در خصوص تهاجمات فرهنگی، تهاجم‌های سخت و مسائل امنیتی نخواهد بود.

پاکپور عمده مدیرانی که در موضوعات صنعتی، نظامی و اقتصادی کشور فعالیت می‌کنند را بسیجی خواند و ادامه داد: همین افراد بودند که در دفاع مقدس حضور داشته و در تفکرات علمی، صنعت و پیشرفت اقتصادی مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: تمام بسیجیان باید به موضوع تفکر بسیجی، عنایت کافی داشته باشند و ایثارگری و شهامت را به‌عنوان شاخصی برای فرهنگ تفکر بسیجی خود قرار دهند و بصیرت کافی را در زمینه علم داشته باشند و وابستگی کشور را به‌خارج کاهش دهند.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان استان کرمانشاه از سال‌نامه جوانه‌ها که هر روز در آن به‌ نام شهیدی از شهدای گران‌قدر استان نام‌گذاری شده، رونمایی شد.

انتهای پیام/2700/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول