اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه همدان عنوان کرد

عدم اطاعت از ولایت فقیه، زمینه‌ساز گمراهی جامعه

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به پیچیدگی اوضاع سیاسی و راهبردهای ترکیبی دشمن مبنی بر تهدید، تحریم و مذاکره گفت: گوش فرا دادن به فرامین ولی فقیه در جامعه اسلامی، جامعه را از انحراف رهایی می‌بخشد.

عدم اطاعت از ولایت فقیه، زمینه‌ساز گمراهی جامعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، سردار غلامعلی ابوحمزه در همایش زینبیون حوزه علمیه زینب کبری(س) شهرستان بهار، اطاعت از ولایت مطلقه فقیه را محور بصیرت دانست و افزود: اگر بصیرت نباشد، انسان دچار گمراهی می‌شود همچنان که در فتنه 88 برخی از افراد تأثیرگذار جامعه در فتنه غوطه‌ور شده و در جرگه فتنه‌گران قرار گرفتند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با برشماری وظایف مهم طلاب در مقابله با فتنه، بیان داشت: کسب علم، تزکیه دل و طهارت قلب، بصیرت، مقید بودن به انباشتگی علم و تبلیغ، سخنوری و مخاطب‌شناسی از مهمترین وظایف طلاب جوان است.

وی ادامه داد: انبیا و اولیای الهی اصول و آرمان‌های ثابتی در روش‌های تبلیغ دین داشته و متناسب با شرایط زمان، متفاوت عمل کردند.

ابوحمزه ابراز داشت: بصیرت، شرط دعوت به یگانگی خداوند است که بر پایه محوریت رهبر جامعه اسلامی استوار است.

وی واقع‌گرایی آرمان‌ها، مطلوب‌ها و حرکت از وضعیت موجود به سمت تغییر را برای رسیدن به نقطه پیشرفت، مطلوب دانست و گفت: باید از هر فرصتی برای حضور سیاسی و رشد معنوی در جامعه استفاده کنیم و نیت ما خالص برای خدا باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت حلقه‌های صالحین بسیج طلاب خواهران اظهار کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی ایران باید دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، تکلیف‌گرایی، ولایت‌مداری و بصیرت‌افزایی در حلقه‌های صالحین را افزایش داد.

امام جمعه شهرستان بهار نیز در این همایش ابراز داشت: امام حسین(ع) با قیام خود به مسلمانان جهان ثابت کرد یکی از مهم‌ترین ابزارهای حرکت در مسیر حق امر به معروف و نهی از منکر است.

حبیب‌الله حاتم‌نیا بیان داشت: امام حسین(ع) هدف از قیام خونین خود را احیای این فریضتین دینی و دفاع از دین اسلام مطرح کرده است.

وی افزود: اگر بخواهیم پیرو حقیقی مکتب عاشورا باشیم، باید به این فریضه توجه ویژه داشته و برای احیای آن در جامعه تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان بهار تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که تمام گروه‌ها و اقشار جامعه باید در اجرای آن با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی ابراز داشت: به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اثرات امر به معروف و نهی از منکر است.

حاتم‌نیا با بیان اینکه احیای این فریضه الهی یکی از ضروریات‌های جوامع امروزی است، گفت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در اثر مغفول ماندن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و عدم مسئولیت اقشار مختلف در برابر آسیب‌های اجتماعی رواج یافته است.

وی با بیان اینکه بسیجیان طلبه با پیروی از راه امام حسین(ع) و یاران شهیدش باید احیاکننده امر به معروف و نهی از منکر باشند، اضافه کرد: سپاه و بسیج در خط مقدم اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند بنابراین باید الگوی کامل‌تری برای نسل جوان در جامعه باشند.

امام جمعه شهرستان بهار افزود: راز ماندگاری نهضت امام حسین(ع) در اخلاص عمل ایشان است که تنها برای خدا بود.

به گفته وی بسیجیان طلبه نیز باید از اخلاص عمل و هدف مقدس امام حسین(ع) پیروی کرده و کارهای خود را تنها برای رضای خدا و پایداری دین مبین اسلام انجام دهند.

حاتم‌نیا یادآور شد: طلاب بسیجی نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس با پیروی از راه سرور شهیدان و امام راحل با از جان‌گذشتگی از خاک میهن دفاع کردند و در این راه پیروز شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیجیان امروزی نیز باید با پیروی از راه این شهیدان نسل جوان را با امر به معروف و نهی از منکر به سمت و سوی دین‌مداری سوق دهند.

انتهای پیام/89006/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول