اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته بسیج در گلستان - 20

صادقلو: بسیج در برهه‎ای حساس از تاریخ ملت ایران بنیانگذاری شد

استاندار گلستان گفت: به راستی که بسیج محصول یک انسان الهی است که در برهه‎ای حساس از تاریخ ملت ایران بنیانگذاری شد.

صادقلو: بسیج در برهه‎ای حساس از تاریخ ملت ایران بنیانگذاری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در جمع بسیجیان ادارات کل استان گلستان اظهار داشت: تشکیل بسیج یک طراحی راهبردی و بسیار هوشمندانه بود که در شرایطی از تاریخ توسط امام راحل بنیانگذاری شد.

وی افزود: حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است و این یک راهبرد پیشگویانه است که رسول اکرم (ص) در گزارش از معراج این شعار بیداری را مشاهده کرد و به بشریت به عنوان یک راهبرد پیشگویانه اعلام فرمود و دقیقا همین شعار سبب استمرار جبهه حق شده است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه بسیج به یک دوره تاریخی اختصاص ندارد، تصریح کرد: ریشه بسیج برگرفته از شعار عرشی است و همانطوری که مقام معظم رهبری تعبیر کردند بسیج امری مستمر و تا جائی که باطل وجود دارد، است.

صادقلو یادآور شد: بسیج با دو بال شهادت و پیام رسانی بسیار زیبا آن برهه حساس تاریخ ما یعنی دفاع مقدس را مدیریت کرد و اگر آن شرایط را به درستی تحلیل کنیم بسیج حامل پیام‎های فراوانی است.

وی تاکید کرد: باید جهت‎گیری و باور خود را به دو دیدگاه نورانی معاصر کشور یعنی امام راحل و مقام معظم رهبری سازماندهی کنیم و در مسیر انقلاب گام برداریم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در کلام امام از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد شده است، خاطرنشان کرد: شجره طیبه یک تمثیل قرآنی است که نماد پایداری و مقاومت است که در زمین ریشه دوانده و هیچ باد و تلاطمی نمی‎تواند آن را به صحنه نابودی و تزلزل بکشاند.

صادقلو افزود: بسیج همان کشتی نجات است که در تلاطمات زندگی، راه نجات را در شرایط طوفان زدگی مدیریت می‎کند.

وی با بیان اینکه بسیج در نگاه امام راحل به مدرسه عشق تعبیر شده است، ابراز داشت: این مدرسه تلالو نگاه آسمانی و پایداری در زمین است، بسیج یک مدل کربلایی است که دارای پیام‎های زیادی برای جوامع مختلف است.

استاندار گلستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بسیج گفت: بسیج به مثابه ارتش عظیم مکتبی و مردمی است که این ادبیات اکنون در صحنه جهانی در برابر دشمنان به پیروزی نائل شده است.

صادقلو ادامه داد: در ایران بسیجی همان ملت است و ملت همان بسیجی و غیر از این نمی‎توان معنای دیگری متصور شد لذا جدایی از ادبیات امام راحل و مقام معظم رهبری نباید قرائت شود.

وی با تاکید بر اینکه تعبیرهای امام و رهبری در وصف بسیج تعارف نبوده بلکه یک باور عمیق است، ابراز داشت: در حقیقت بسیج متواضع و فروتن در برابر ضعفا و مقاوم در برابر زورمندان است.

استاندار گلستان از بسیجیان به عنوان سربازان اسلام یاد کرد و گفت: سرباز اسلام باید اسلام شناس و عمل کننده به دستورات الهی باشد.

انتهای پیام/83001/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول