اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از منوجان گزارش می‌دهد

افتتاح مسکن مهر با تمام بی‌مهری‌ها + تصاویر

افتتاح پروژه مسکن مهر فرهنگیان منوجان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان با تجمع اعتراض‌آمیز فرهنگیان این شهرستان همراه بود.

افتتاح مسکن مهر با تمام بی‌مهری‌ها + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، کلنگ‌زنی پروژه مسکن مهر فرهنگیان منوجان از سال 86 در محل زمین اهدایی یکی از خیران این شهرستان آغاز و اکنون بعد از شش سال با نواقصی افتتاح شد.

نواقصی که با هزینه‌های هنگفت آن فرهنگیان را از عضویت در آن پشیمان کرده است و روز به روز بر تعداد منصرفان اضافه می‌شود، در حالی که این پروژه می‌توانست، چشم‌انداز بزرگی برای توسعه شهرستان منوجان رقم بزند.

سهم آورده متقاضیان ابتدا 10 میلیون ریال، بعد 40 میلیون ریال و اخیراٍ 100 میلیون ریال اضافه شده که با وجود مشکلات اقتصادی از عوامل افزایش انصراف محسوب می‌شود.

مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره جدید مسکن فرهنگیان منوجان تمام مشکلات را به اطلاع معاون وزیر راه و شهرسازی رساندند تا بلکه نتیجه‌ای حاصل شود.

دستور معاون وزیر برای برآورد خسارت و کارشناسی واحدها

معاون وزیر راه و شهرسازی دستور برآورد خسارت و کارشناسی واحدها را اعلام کرد و مقرر شد در اسرع وقت رسیدگی شود.

سیدمحمد پژمان ضمن بازدید از واحدها و افتتاح این پروژه اظهار داشت: پروژه باید از نظر ایمنی مورد اطمینان متقاضیان باشد که از لحاظ روحی و روانی برای مردم آرامش داشته باشد و موجب ترس در هنگام بارندگی یا زلزله نشود.

اعتراض فرهنگیان منوجان در حاشیه افتتاح پروژه

در حاشیه افتتاح این پروژه افراد متقاضی مسکن مهر و همچنین فرهنگیان منوجان معترض بودند.

اصغر روانپاک یکی از فرهنگیان منوجان به خبرنگار فارس گفت: این پروژه از نظر برق‌کشی، لوله‌کشی آب و به طور کلی تاسیسات آب و برق دچار نقص است.

وی افزود: سهم آورده من در این پروژه 70 میلیون ریال بوده که پرداخت کرده‌ام و هنوز تکمیل نشده و خانه‌ای تحویل نگرفته‌ام.

عبدالله آزادی مدیرعامل مسکن مهر فرهنگیان منوجان بیان کرد: این پروژه با نواقص زیادی مانند عدم اجرای اصول دیوارها و تاسیسات آب و برق،عدم نصب سیستم تهویه در سرویس‌های بهداشتی و به‌کارگیری مصالح نامرغوب و غیراصولی بودن ایزوگام همراه است.

مریم خواستگاری از دیگر اعضای تعاونی مسکن مهر فرهنگیان افزود: نبود محوطه‌سازی و ترک‌خوردگی دیوارها و عدم رعایت نکات ایمنی و استاندارد از معضلات عمده این واحدها است که تحویل آنها با این شرایط قابل قبول نیست.

دستور استاندار کرمان برای رفع نواقص واحدها

زهرا فولادی از اعضای متقاضی عادی که بیش از 30 میلیون ریال سهم آورده پرداخت کرده است، بیان داشت: با گذشت چندین سال از زمان ثبت‌نام هنوز واحد خود را تحویل نگرفته‌ام.

غلامعباس ماندگاری از دیگر اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان می‌گوید: عدم ساخت و اجرای صحیح و اصولی ساختمان‌ها طبق تعهدات و به‌کارگیری مصالح ساختمانی درجه سه از دیگر معایب این واحدها است.

اسماعیل نجار استاندار کرمان نیز در حاشیه افتتاح این پروژه ضمن بازدید از پروژه 300 واحدی و در جریان مشکلات قرار گرفتن به ناظر شرکت توسعه ابنیه جنوب کرمان دستور داد هرچه سریع‌تر نواقص شناسایی و برطرف شود.

همچنین مقرر شد، ناظر فنی استانداری برای نتیجه‌گیری موضوع و بازدید از طرح اجرا شده هماهنگی و اقدام لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/80006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول