اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه:

اعتماد به سرمایه‌گذاران کلید توسعه گردشگری اردبیل است

سرکنسول ایران در ارزروم گفت: اعتماد به سرمایه‌گذاران کلید طلایی در توسعه گردشگری استان اردبیل است که می‌تواند به مانند ترکیه در این مسیر گام‌های جدی بردارد.

اعتماد به سرمایه‌گذاران کلید توسعه گردشگری اردبیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قلیچ‌خان عصر امروز در دیدار با شهردار اردبیل اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه و استثنایی گردشگری موجود در اردبیل لازمه استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و ایجاد تعامل بین تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل است.

وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل به عنوان نهادی مردم نهاد و رابط بخش خصوصی در کنار همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند با جلب مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نقش مؤثرتری در بالفعل کردن استعدادهای گردشگری اردبیل داشته باشد.

قلیچ‌خان از بخش گردشگری به خصوص وجود آب‌گرم‌های معدنی، آثار باستانی شاخص و طبیعت زیبا در استان اردبیل به عنوان بزرگترین بخش درآمدزا برای این استان در صورت استفاده از ظرفیت‌ها یاد کرد و افزود: نگاه به تجربه کشورهای موفق در این زمینه و مطالعه وضعیت موجود خود منطقه می‌تواند از راهکارهای رسیدن به اهداف تعیین شده در توسعه و رونق بخش گردشگری اردبیل باشد.

این مسئول تضمین سرمایه و سود سرمایه را از ملزومات جذب سرمایه‌گذار خارجی برای توسعه طرح‌های گردشگری استان اردبیل بیان کرد و ادامه داد: اولویت دادن به سرمایه‌گذار بومی در بحث جلب سرمایه‌گذار برای توسعه اماکن گردشگری در بیشتر موارد می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به تأثیر تبلیغ در امر جذب گردشگر را یادآور شد و تصریح کرد: کشور ترکیه در سال گذشته تنها برای جذب توریست از کشورهای خارجی حدود 220 میلیون دلار بابت تبلیغات هزینه کرده و در مقابل حدود 30 میلیارد دلار درآمد از محل جذب توریست کسب کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه تأثیر مستقیم رونق گردشگری در منطقه بر افزایش درآمد عموم مردم را خاطر نشان کرد و گفت: با در نظر گرفتن تجربه کشوری مثل ترکیه در این زمینه می‌توان دید وقتی صنعت توریسم در یک منطقه و جامعه به نحوه مطلوب راه‌اندازی می‌شود همه بخش‌ها و گروه‌های جامعه از آن نفع می‌برند.

قلیچ‌خان توسعه ارتباطات و مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرداری اردبیل با شهرداری ارزروم ترکیه و سایر شهرهای دارای ویژگی‌های مشابه اقلیمی و فرهنگی در سایر کشورها را مهم ارزیابی کرد و افزود: اردبیل با توسعه چنین مناسبت‌هایی می‌تواند گام‌های اساسی در مسیر توسعه و رونق بخش گردشگری خود بردارد.

وی همچنین ایجاد زیرساخت‌های مناسب گردشگری را از الزامات توسعه بخش گردشگری خارجی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌هایی همچون راه مناسب، هتل‌ها و رستوران‌های گردشگر پسند در کنار آموزش نیروی انسانی مرتبط با این صنعت به توسعه بیشتر این بخش می‌انجامد.

انتهای پیام/62004/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول