اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای مشارکت در ساخت راه‌آهن شیراز – اهواز

سرمایه‌گذاران اوکراینی در فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند

هیئت سرمایه‌گذاران اوکراینی با سفر به فارس، برای مشارکت در ساخت راه‌آهن شیراز - اهواز به گفت‌وگو با مسئولان پرداختند.

سرمایه‌گذاران اوکراینی در فارس سرمایه‌گذاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس، در نشست این سرمایه‌گذاران با قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی که این خط راه‌آهن ایجاد می‌کند مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در این نشست گفت: کنسرسیوم اوکراینی در زمینه پروژه‌های راه آهن و مترو سابقه بسیار خوبی دارند که امیدواریم بتوانیم از حضور آنها در بحث احداث راه آهن شیراز - اهواز استفاده کنیم.

هوشنگ عشایری با بیان این که در فارس چهار پروژه مصوب راه آهن داریم که بودجه قانونی دارد اضافه کرد: یکی از این پروژه‌ها با شرکت چینی (شیراز – بوشهر - عسلویه) به توافق نهایی رسیده‌ایم و در دست احداث است.

وی ادامه داد: راه آهن شیراز - جهرم - لار - بندرعباس به طول 700 کیلومتر نیز سرمایه‌گذار ایرانی دارد که برای احداث این خط راه آهن، طرف ایرانی خود به دنبال جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه برای راه آهن شیراز – اهواز به دنبال سرمایه‌گذار هستیم، ابراز داشت: فاز صفر این راه آهن توسط مشاور طراحی و سه مسیر نیز برای احداث آن پیشنهاد شده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با اشاره به اینکه طول کوتاه‌ترین مسیر راه آهن شیراز - اهواز 521 کیلومتر است، عنوان کرد: در مسیرهای پیشنهادی طول بیشترین مسیر 626 کیلومتر است و در مجموع شش سال برای احداث این راه آهن پیش‌بینی شده که باید به اتمام برسد.

عشایری اضافه کرد: آن مسیری که طول بیشتری دارد از مناطق شهری و سکونت‌گاهی بیشتری عبور می‌کند و برای بار و مسافر صرفه بیشتری دارد و کوتاه‌ترین مسیر تنها مسافر و بار مبدا و مقصد را دارد.

وی با بیان اینکه خط راه‌آهن شیراز - اهواز پتانسیل‌های دیگری ایجاد می‌کند، اذعان داشت: ظرفیتی نزدیک به 5 میلیون تن برای جابه‌جایی بار و 500 هزار مسافر در سال برای این راه آهن پیش‌بینی شده است.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، نحوه اجرای این پروژه را به صورت سهم 50 درصدی دولت که وزارت نفت متقبل شده و 50 درصد بخش خصوصی تشریح کرد و ادامه داد: هزینه ساخت و احداث این پروژه 500 میلیون یورو معادل 2 هزار میلیارد تومان است.

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را اتصال میدان‌های گازی استان فارس (فراشبند) به میادین نفتی خوزستان (صنایع پتروشیمی) عنوان کرد و ویژگی راه‌آهن شیراز -اهواز را قابل اتصال بودن به شبه جزیره هند، عراق و جزایر خلیج فارس عنوان کرد.

انتهای پیام/2448/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول