اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل در نشست سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه:

420 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عمران شهری اتفاق افتاده است

شهردار اردبیل گفت: در دو سال اخیر بیش از 420 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مشارکتی با همکاری بخش خصوصی در اردبیل انجام شده است.

420 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در عمران شهری اتفاق افتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری عصر امروز با تشریح آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد تسریع در انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی اردبیل با ارزروم ترکیه و با اذعان به اینکه در سفر اخیر به ارزروم متن پیش‌نویس تفاهمنامه خواهرخواندگی این دو شهر به شورای محلی و مسئولان استان و شهر ارزروم تحویل داده شده است، بر اهمیت توسعه همکاری‌های مشترک و دوجانبه در ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی فی‌مابین شهرهای اردبیل و ارزروم تاکید کرد.

وی با معرفی برخی ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی شهر اردبیل با اذعان به اینکه شهر اردبیل هم اکنون دارای حدود 500 هزار نفر جمعیت و شش هزار و 300 هکتار وسعت محدوده شهری است، تصریح کرد: اولین شهردار اردبیل در سال 1303 انتخاب شد و در طول مدت نزدیک به 90 سال گذشته 32 شهردار در اردبیل مسئولیت شهرداری این شهر تاریخی را بر عهده داشته‌اند.

بدری موفقیت‌ها و دستاوردهای مجموعه شهرداری اردبیل در عرصه‌های مختلف عمرانی، اداری، برنامه‌ریزی و بودجه را خاطر نشان کرد و افزود: در دو سال اخیر عملیات اجرایی پروژه‌های مشارکتی با بخش خصوصی به ارزش 420 میلیارد تومان را آغاز کردیم.

شهردار مرکز استان ظرفیت بالای گردشگری شهر اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: تنها در منطقه نمونه گردشگری دریاچه شورابیل با وسعت 300 هکتار با ظرفیت‌های بالقوه و فراوان، زمینه حضور و مشارکت سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های عظیم گردشگری وجود دارد که سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای نیز می‌توانند از این فرصت مناسب بهره‌مند شوند.

وی از تهیه و تدوین طرح جامع دریاچه شورابیل خبر داد و بیان کرد: شهرداری اردبیل با ایجاد پنج هکتار فضای سبز جدید در دو سال اخیر گام‌هایی برای توسعه فضای سبز منطقه نمونه گردشگری شورابیل برداشته که این روال ادامه می‌یابد.

بدری تهیه و تصویب اولین برنامه راهبردی پنج ساله شهرداری و برنامه چشم‌انداز 20 ساله توسعه اردبیل و همچنین راه‌اندازی سیستم شهرداری الکترونیک در هر چهار منطقه شهرداری اردبیل را از دیگر ظرفیت‌های مهم ایجاد شده در شهرداری اردبیل بیان کرد و ادامه داد: مسئولیت برنامه‌های فرهنگی، ورزشی نیز بر عهده سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل بوده که نظارت بر فعالیت تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته دو کشوری با هدف صعود به لیگ دسته یک از جمله وظایف این سازمان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل فعالیت سه فرهنگسرای شهرداری در نقاط مختلف شهر در زمینه‌های مختلف آموزش شهروندی، مهارت، فرهنگی و همچنین برنامه‌ریزی و آمادگی جهت فعالیت دو دستگاه اتوبوس کتابخانه سیار را از دیگر اقدامات مهم فرهنگی شهرداری اردبیل برشمرد.

وی انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی اردبیل با شهر تیساواش‌وری مجارستان در سال گذشته را خاطرنشان کرد و یادآور شد: امسال نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل و همچنین مسئولان ارزروم ترکیه و سرکنسولگری ایران در این شهر کارهای مقدماتی انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی دو شهر اردبیل و ارزروم انجام شد و هم اکنون منتظر اعلام آمادگی مسئولان ارزروم برای امضا و نهایی شدن این تفاهمنامه هستیم که به یقین همکاری سرکنسولگری ایران در ارزروم ترکیه می‌تواند به تسریع این روند کمک کند.

انتهای پیام/62001/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول