اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس آخرین تحولات اقتصادی و سیاسی کشور

فرصت‌ها و استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای کالایی و نظام بانکی بررسی می‌شوند

سمینار بررسی آموزشی فرصت‌ها و استراتژی سرمایه‌گذاری در مسکن، بورس،‌ طلا و ارز در بازارهای کالایی و نظام بانکی به همت مرکز آموزش بازرگانی استان قم و گروه پژوهشی صنعتی آریانا در قم برگزار می‌شود.

فرصت‌ها و استراتژی سرمایه‌گذاری در بازارهای کالایی و نظام بانکی بررسی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرکز آموزش بازرگانی استان قم که با گروه پژوهشی صنعتی آریانا در برگزاری همایش‌ها و سمینارهای آموزشی همراه شده است با برگزاری سمینار آموزشی «بررسی فرصت‌ها و استراتژی سرمایه‌گذاری در مسکن، بورس، ‌طلا و ارز در بازارهای کالایی و نظام بانکی» در صدد است پرسش‌های احتمالی سرمایه‌گذاران جوان را در این راستا پاسخگو باشد.

در این دوره تلاش می‌شود به پرسش‌هایی مانند آیا مسکن وارد دوره رکود شده است؟ رکود چه میزان طول خواهد کشید؟ آیا ملک بخریم و یا بفروشیم؟ آیا امکان افت قیمت مسکن وجود دارد؟ چه نوع ملک‌هایی بهترین گزینه سرمایه گذاری در دوران مختلف رکود و رونق هستند؟ بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن برای مصرف‌کنندگان و سازندگان در دو سال آینده چیست؟ پاسخ داده شود.

با توجه به کاربردی و محتوایی بودن این سمینار آموزشی، پاسخ پرسش‌های دیگری مانند اینکه آیا بورس حبابی است و یا رشد آن ادامه خواهد داشت؟ بهترین گزینه و استراتژی برای سرمایه‌گذاری در بورس برای افراد کمتر آشنا به بورس چیست؟ وضعیت بازار ارز و طلا چگونه خواهد بود؟ آیا امکان افت قیمت بیشتر ارز و طلا وجود دارد؟ وضعیت بازارهای کالاها با توجه به تحریم‌ها و تحولات ارزی چگونه خواهد بود؟ آخرین وضعیت تحریم‌ها چیست و چه استراتژی در رابطه با تجارت خارجی به عنوان کسب و کار ایرانی باید داشته باشیم؟ آخرین تحولات اقتصاد کلان کشور، سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، بودجه دولت، تورم و ... چگونه است و چه تاثیری بر روی بازارهای فوق برجای می‌گذارد؟ با توجه به تحولات اقتصادی-سیاسی کشور، بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری برای 1.5 سال آینده کدام بازارها هستند و سبد سرمایه‌گذاری چگونه باید چیده شود؟ به صورت تفصیلی داده خواهد شد. 

بررسی آخرین وضعیت بازار مسکن در بخش عرضه و تقاضا

از جمله گزینه‌های مطرحی که در زمان کنونی برای تجار و سرمایه‌داران روی میز است، می‌توان به استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار مسکن اشاره کرد که در این دوره آموزشی به نکاتی مانند تاریخچه سیکل‌های رونق و رکود مسکن در کشور، بازدهی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن کشور و تهران پرداخته می‌شود.

در این بخش از سمینار آموزشی تلاش شده است که ضمن بررسی آخرین وضعیت بازار مسکن در بخش عرضه و تقاضا و عوامل تاثیرگذار بر آنها، به پرسش مطرح آیا مسکن حباب دارد؟ پاسخ مناسبی داده شود.

همچنین رابطه بازار رهن و اجاره با سیکل‌ها و آخرین وضعیت این بخش نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و به پرسش اجاره امسال چه میزان رشد خواهد کرد؟ نیز پاسخ داده خواهد شد.

نکاتی کاربردی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در مسکن و مقایسه میزان بازدهی سرمایه‌گذاری در مسکن با سایر بازارها برای سال جاری، آیا در سال جاری در مسکن سرمایه‌گذاری کنیم یا نه؟ از جمله مسائلی است که در این بخش از سمینار به آن پرداخته می‌شود.

بررسی نقش حملات سوداگرانه و تحولات اقتصادی کلان

تحولات بازار ارز و تاثیر آن بر روی کسب و کارها، مرور تحولات ارزی کشور در بعد از انقلاب، محاسبه نرخ دلار با چند روش رایج، مروری بر تحولات ارزهای مهم و تعیین استراتژی ارزی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها، بررسی اثرات تحریم‌ها و مرور تحریم‌های جدید، دیپلماسی تجاری مناسب در شرایط جاری کشور و کشورهای مناسب برای همکاری، آشنایی با دینامیک بازار ارز و نقش حملات سوداگرانه و تحولات اقتصادی کلان، بودجه سال جاری، تورم و ... و تاثیر آن بر بازار ارز از جمله مواردی است که در بخش سرمایه‌گذاری ارز در این سمینار به آن پرداخته خواهد شد. از دیگر نکاتی که در این سمینار آموزشی به آن توجه می‌شود عوامل 10 گانه تاثیرگذار بر روی روند قیمت ارز و پیش‌بینی روند قیمتی ارز در سال جاری، اثرات تحولات ارز بر روی بازارهای کالا، تولید و سرمایه‌گذاری، دولت، بانک‌ها و سایر موارد، تاثیر تحولات ارزی بر روی کسب و کارهای ایرانی و تدوین استراتژی برای کاهش اثرات نوسانات برای آینده (برای حوزه تولید و بازرگانی) است.

بررسی ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلا

در بخش استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار طلا به استراتژی و ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلای کشور به نکاتی مانند تاریخچه تحولات بازار طلای کشور در بعد از انقلاب، عوامل بین‌المللی و داخلی تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه، نحوه تعیین قیمت طلا در کشور پرداخته می‌شود.

آشنایی با بازار آتی طلا و استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در آن، شناسایی حباب‌های قیمتی در انواع طلا، پیش‌بینی روند آتی بازار طلا برای سال جاری نیز از دیگر نکاتی است که در این سمینار آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد.

استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار بورس از دیگر مباحث این سمینار است که به مسائلی مانند صنایع مناسب برای سرمایه‌گذاری، اثرات تحریم‌ها بر روی بازدهی صنایع، آشنایی با صندوق‌ها، آشنایی با مناهیم اولیه سرمایه‌گذاری در بورس، روند بازار بورس در سال جاری، روش‌های اولیه ارزش‌گذار، استراتژی‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بورس، سیاست‌های جدید در حوزه صنعت، اقتصاد و بانکی و اثر آن بر روی بورس می‌پردازد.

از ویژگی‌های این دوره می‌توان به کاربرد آن با توجه به شرایط کشور در کنار استفاده از دانش روز دنیا، آشنایی با آخرین فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور بر اساس به روزترین تحلیل کمی و کیفی موجود، مدل‌سازی مالی انواع سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد مهارت‌های اولیه برای استفاده از دانش آموزش داده شده در محل کار و پوشش دادن جنبه‌های مختلف بحث (اقتصاد خرد و کلان، اقتصاد ایران، دینامیک سیستم، مدیریت مالی، مدیریت سرمایه‌گذاری، استراتژی) اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این سمینار می‌توانند با شماره تلفن 37714278 تماس گرفته و آمادگی خود را برای شرکت در این دوره آموزشی اعلام کنند.

انتهای پیام/78005/ب40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول