اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بسیج سازندگی کاشان صورت گرفت

اعطای 23 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به بسیجیان کاشان

کارشناس اقتصاد مقاومتی و مسئول تسهیلات بانکی بسیج سازندگی کاشان از اعطای 23 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به افراد متقاضی بسیجی جویای کار این شهرستان خبر داد.

اعطای 23 میلیارد ریال وام خوداشتغالی به بسیجیان کاشان

ابوالفضل سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: این تسهیلات در قالب وام خوداشتغالی مشاغل خانگی به بسیجیان شهرستان که دارای شرایط لازم تعریف شده از سوی بسیج سازندگی بوده‌اند، اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان تسهیلات، 240 نفر به طور مستقیم مشغول به فعالیت‌ شدند و برای 500 نفر نیز اشتغال‌زایی غیرمستقیم به وجود آمده است.

کارشناس اقتصاد مقاومتی و مسئول تسهیلات بانکی بسیج سازندگی کاشان همچنین از برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان خبر داد و گفت: 23 کلاس اواخر مهرماه در راستای آشنایی بسیجیان متقاضی با ظرفیت‌های مشاغل مورد نظر برگزار شد که در طی آن 400 نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته و موفق به دریافت مدرک رسمی از سوی سازمان فنی ‌و حرفه‌ای شدند.

سلیمانی در خصوص وجه تمایز سازمان بسیج سازندگی کاشان با سایر نواحی استان اصفهان بیان داشت: شاخصه سازمان بسیج سازندگی کاشان، به کارگیری این سازمان از متخصصان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی چون پرورش قارچ، کود ورمی‌کمپوست، شترمرغ ، کشت زعفران و ... است تا این کارشناسان به صورت رایگان تمام نکات مورد نیاز را از صفر تا صد به بسیجیان به صورت مشاوره رایگان عرضه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون 155 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرستان کاشان افتتاح شده است عنوان کرد: دو پروژه پرورش قارچ و دو عرصه اشتغال‌زایی دیگر نیز در این شهرستان در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد.

کارشناس اقتصاد مقاومتی و مسئول تسهیلات بانکی سازمان بسیج سازندگی کاشان در ادامه با اشاره به طرح‌های عمرانی این سازمان، از افتتاح دو خانه عالم در توابع این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها توسط بسیج سازندگی کاشان احداث و تکمیل شده و سپس در اختیار اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان قرار می‌گیرد.

سلیمانی همچنین از برپایی نمایشگاه فرهنگی با همکاری بسیجیان حوزه امام محمد باقر(ع)، نصب بیل‌بوردهای تبلیغاتی با محتوای اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان و ویزیت رایگان در محل اقامه نماز جمعه و 9 روستای محروم شهرستان به عنوان برخی از برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته گرامیداشت این نهاد انقلابی نام برد.

وی همچنین از برپایی احتمالی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز در آینده‌ای نزدیک خبر داد و متذکر شد: کلیت این تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های مقدماتی در این خصوص انجام شده اما چگونگی ابعاد اجرایی آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.

انتهای پیام/63009/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول