اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

بسیج خود را وقف نظام و انقلاب کرده است

امام جمعه ابهر با اشاره به نقش و کارکرد بسیج برای نظام و انقلاب گفت: بسیج خود را وقف نظام و انقلاب کرده است.

بسیج خود را وقف نظام و انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به خطبه بسیار فصیح، بلیغ، پر محتوا و باارزش نهج‌البلاغه به نام «الزهراء» (درخشنده) اظهار داشت: این خطبه دارای هشت بخش است.

وی افزود: این خطبه از قدرت عظیم پروردگار و ناتوانی مخلوقات در برابر او، از خلقت فرشتگان و بعضی از ویژگی‌های آنها، ترسیمی از خانه آخرت و نعمت‌های بهشتی از غفلت بندگان و رغبت آنها به دنیای مادی سخن می‌گوید.

خطیب جمعه ابهر در خطبه دوم نماز به پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج اشاره کرده و افزود: بسیجی از جمله واژه‌هایی است که به لطف انفاس قدس امام، تنها در لغت‌نامه و دایرة‌المعارف انقلاب اسلامی یافت می‌شود.

وی ادامه داد: بسیجی فرد عاشق‌ سر از پا نشناخته‌ای است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام، قرآن، ولایت و انقلاب اسلامی کرده است.

رحیمی با بیان اینکه در یک کلام بسیجی نیرویی کارآمد و سرمایه‌ای گرانبها برای اسلام و انقلاب و کشور است، تصریح کرد: با وجود بسیج، کشور از گزند دشمنان مصون می‌ماند.

وی با بیان اینکه امروز ماموریت‌های بسیج بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: امروز دیگر دشمن جرات حمله سخت‌افزاری و نظامی را به ایران ندارد و کاری که دشمن دنبال آن است و امید پیروزی دارد، همان استعمار فرهنگی است. چون خوب می‌داند هر ملتی تا زمانی زنده است که فرهنگش زنده باشد. احساس استقلال در هویت خود داشته باشد و شناسنامه واقعی خود را گم نکند.

این مقام مذهبی تاکید کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین ماموریت‌های بسیج مقابله با استکبار و قیام در مقابل انحرافات تحمل صبر و مبارزه علمی و عملی و تعلیم و تربیت جوانان در راستای پاسداری از اصول و اهداف انقلاب و نظام است.

خطیب جمعه ابهر به دیدار پرشور 50 هزار بسیجی با فرمانده کل قوا اشاره کرد و این دیدار را جزو یکی از یادگاری‌ترین دیدارها توصیف کرد و افزود: فرمانده کل قوا در جهات و جوانب مختلف رویکردهای نظام را تشریح و تبیین کرده و نسبت به اراجیف دشمن که می‌گوید گزینه نظامی روی میز است، فرمودند «پاسخ ملت ایران به هر گونه تعرض پشیمان‌کننده خواهد بود».

رحیمی با بیان اینکه ملت ایران در مورد هرگونه تجاوز ایستادگی و جواب دندان‌شکنی به آن خواهد داد، افزود: ملت ایران آن چنان سیلی به متعرض خواهد زد که هرگز فراموش نکند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد انرژی هسته‌ای افزود: نباید یک گام از حقوق هسته‌ای ملت ایران کوتاه آمد، بلکه باید همه تهدید و فشارها را به فرصت تبدیل کنیم.

انتهای پیام/2308/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول