اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبیک خبر داد

تخصیص 400 میلیون ریال اعتبار به کتابخانه‌های عمومی آبیک

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: امسال از نیم درصد درآمد شهرداری آبیک، 400 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر آبیک پرداخت شده است.

تخصیص 400 میلیون ریال اعتبار به کتابخانه‌های عمومی آبیک

محمدرضا آقااحمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در سال گذشته از سوی شهرداری 600 میلیون ریال به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر آبیک پرداخت شده بود.

وی افزود: در سال گذشته از اعتبارات تملک دارایی برای کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک 200 میلیون ریال اختصاص یافته بود که اعتباری جذب نشد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک ادامه داد: امسال نیز از اعتبارات تملک دارایی 100 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است که تاکنون ریالی جذب نشده است.

آقااحمدی با اشاره به وجود دو کتابخانه عمومی نهادی در شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی امام محمدباقر (ع) و امام رضا (ع) تنها کتابخانه‌ها عمومی شهرستان است که در شهر آبیک قرار دارند.

این مسئول اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی امام محمد باقر (ع) و امام رضا (ع) این شهرستان طبق مشخصات فیزیکی، تعداد اعضا و متراژ جزو کتابخانه‌های درجه پنج محسوب می‌شوند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک تصریح کرد: اگر کتابخانه مرکزی در شهر آبیک احداث شود جزو کتابخانه درجه یک محسوب می‌شود سهمیه کتاب افزایش یافته و از نظر غنای منابع وضعیت بهتر شده و به نحو احسن می‌توانیم پاسخگوی نیازهای مراجعه‌کنندگان باشیم.

آقااحمدی با بیان اینکه مقرر شده بود در زمین پارک 9 هکتاری زمینی به مساحت دو هزار متر مربع برای احداث کتابخانه مرکزی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شهردار سابق شهر آبیک قول مساعدت داد که در این زمین، یک هزار متر مربع زمین اختصاص دهد و کتابخانه مرکزی در دو طبقه احداث شود که متأسفانه به دلیل وجود مشکلاتی در خصوص زمین پارک 9 هکتاری، فعلاً این موضوع متوقف شده است.

این مسئول به پراکندگی جمعیت در سطح شهر آبیک و توزیع ناعادلانه احداث کتابخانه عمومی در این شهر اشاره کرد و گفت: مردم غرب شهر آبیک، شهرک قدس و خیابان مطهری از وجود کتابخانه عمومی محروم هستند به همین دلیل نوجوانان و جوانان برای مراجعه به کتابخانه عمومی به مرکز شهر رفت و آمد می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک اضافه کرد: بسترهای لازم برای برقراری عدالت در زمینه احداث کتابخانه عمومی باید از سوی مسئولان مربوطه فراهم شود تا دسترسی تمام قشرهای مختلف آبیک به کتابخانه عمومی آسان‌تر و بیشتر باشد.

آقااحمدی اذعان داشت: در شهرک‌های شهر آبیک و روستاهای بزرگ نیز نوجوانان و جوانان از وجود کتابخانه‌های عمومی در محرومیت به سر می‌برند چراکه این شهرک‌ها فاقد کتابخانه عمومی هستند.

این مسئول عنوان کرد: مسئولان مربوطه باید علاوه بر تهیه زمین مناسب برای احداث کتابخانه‌های عمومی، نسبت به تأمین اعتبار برای ساخت کتابخانه‌های عمومی نهادی تدابیر لازم را بیاندیشند.

انتهای پیام/77006/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول