اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های بردسیر مطرح کرد

کمبود فضای مطالعاتی در کتابخانه‌ بردسیر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بردسیر گفت: فضای مطالعاتی کتابخانه عمومی در بخش مرکزی پاسخگوی نیاز اعضا نیست.

کمبود فضای مطالعاتی در کتابخانه‌ بردسیر

زهره شاه‌رحمانی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسیر با اشاره به اینکه این شهرستان دارای چهار کتابخانه عمومی و بیش از 5 هزار عضو است، اظهار داشت: فضای مطالعاتی کتابخانه عمومی در بخش مرکزی پاسخگوی نیاز اعضا نیست.

وی تصریح کرد: کتابخانه شهید صدر بردسیر در سال 1345 به‌عنوان نخستین کتابخانه عمومی شهرستان و به نام کتابخانه عمومی شماره یک تاسیس شد و در سال 1372 ساختمان فعلی کتابخانه واقع در خیابان ولی‌عصر (عج) توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر همان سال افتتاح شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بردسیر عنوان کرد: این کتابخانه مشتمل بر مخزن با بیش از 20 هزار و 749 جلد کتاب، سالن‌های مطالعه برادران و خواهران‌، نماز‌خانه، آرشیو نشریات و بخش کودک و نوجوان است.

وی با اشاره به اینکه بخش کودک کتابخانه نیز از چهار سال قبل به طور جداگانه تجهیز شد و در خدمت کودکان و نوجوانان قرار گرفت، بیان داشت: مخزن کتابخانه شامل بخش مرجع، کتب دفاع مقدس‌، بخش کرمان‌شناسی و بخش نشریات است که بیش از 75 عنوان نشریه در قالب ماهنامه‌، فصلنامه و ... به کتابخانه ارسال می‌شود و در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی خدمات اینترنت و نمایه نشریات به مراجعان را بخش دیگری از خدمات این مرکز فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت: در بخش مرکزی شهرستان بردسیر تنها همین کتابخانه وجود دارد که زیربنای آن 450 متر مربع است و از نظر فضای سالن‌های مطالعه پاسخگوی مراجعه کنندگان نیست‌.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به وجود چهار واحد دانشگاهی آزاد، پیام نور، کشاورزی و علمی‌ کاربردی و دو حوزه علمیه خواهران و برادران در بخش مرکزی شهرستان بردسیر و عضویت دانشجویان و طلاب این مراکز آموزشی در کتابخانه نیاز به احداث یک کتابخانه مرکزی با فضای مناسب و کافی است.

وی افزود:‌ این شهرستان نیاز به راه‌اندازی یک سایت کتابخانه دیجیتال برای استفاده اعضا دارد که ما امیدواریم با همکاری مسئولان در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی یک کتابخانه مرکزی مجهز با فضای مطالعه کافی باشیم. 

شاه رحمانی متذکر شد: کتابخانه عمومی امام حسن عسکری (ع) بخش نگار، کتابخانه عمومی امام زمان(عج) بخش گلزار و کتابخانه عمومی امام حسین (ع) بخش لاله‌زار نیز با بیش از 30 هزار جلد کتاب‌ فعال و دارای 3 هزار عضو هستند.

انتهای پیام/80027/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول