اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران عنوان کرد

وجود 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه پیام‌نور مازندران

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران گفت: کتابخانه الکترونیک با 100 هزار جلد کتاب در دانشگاه پیام‌نور مازندران فعالیت می‌کند که قابل دسترسی برای همگان و همه افراد جامعه است.

وجود 100 هزار جلد کتاب در کتابخانه پیام‌نور مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، صادقعلی موحدمنش صبح امروز در جمع مسئولان شهرستانی در بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه پیام نور نکا بیان داشت: دانشگاه پیام نور متعلق به مردم است و همه آحاد جامعه باید برای پیشرفت در این مجموعه تلاش کنند.

وی افزود: در برخی از دانشگاه‌های پیام‌نور کتابخانه عمومی احداث شده و مردم از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

موحدمنش تصریح کرد:  از احداث کتابخانه، سالن ورزشی، پارک و… در کنار دانشگاه پیام‌نور استقبال می‌کنیم تا این دانشگاه مردمی به بطن جامعه رسوخ پیدا کند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران با اشاره به  دانشگاه پیام‌نور نکا و چگونگی احداث آن گفت: این دانشگاه با حضور بزرگان شهرستان و به خواست آنان احداث شده و لذا باید در ادامه کار هیئت موسس کمک کار باشند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر دانشگاه پیام‌نور تعهداتی لازم است اظهار داشت: در نکا نیز تعهد 3 تا 5 هکتار زمین به دانشگاه، اتومبیل و ساختمان اداری از سوی هیئت موسس پذیرفته شد اما از کل مبلغ تعهد شده 750 میلیون ریالی این دانشگاه تاکنون تنها 450 میلیون ریال آن پرداخت شده است.

موحدمنش با تقدیر از  اخذ زمین برای دانشگاه خاطرنشان کرد: زمینی اخذ شد و سرمایه‌گذاری انجام شد دیوارکشی هم انجام شد اما دو بار طعمه سیل شد و از بین رفت.

وی افزود: در این رابطه نیازمند محوطه‌سازی مناسب، کانال‌کشی و فضاسازی مناسب هستیم تا این دانشگاه قابل استفاده برای همگان باشد.

موحدمنش راه‌اندازی پردیس بین‌المللی علوم اسلامی در نکا را از اهداف و چشم‌انداز این واحد دانشگاهی در آینده دانست و یادآور شد: با راه‌اندازی این دانشگاه باید این شهرستان را به‌عنوان یک منبع و  مرجع علمی در دنیا تعریف کنیم.

موحدمنش گفت: درصددی هستیم دانشگاه پیام‌نور در تمام شهرستان‌ها به یک شبکه علمی و فرهنگی تبدیل شود تا بتواند برای پاسخگویی به نیازهای مختلف اقشار جامعه و به یک دانشگاه مردمی تبدیل شود.

وی با اشاره به بدهی شهرداری به دانشگاه پیام نور نکا نیز گفت: در آن زمان من مشاور استاندار وقت بودم در سال 1387 و استانداری آقای شفقت که همزمان برای پنج دانشگاه پیام نور تاسیس مازندران مبلغ 300 میلیون ریال به حساب شهرداری بعنوان یکی از اعضای هیئت موسس واریز شد.

رییس دانشگاه پیام نور مازندران یادآور شد: متاسفانه علی رغم قبول این مسئله توسط معاون شهرداری نکا در جلسه با امام جمعه و پرداخت 80 میلیون ریال به دانشگاه اکنون به پرداخت مابقی بدهی تمکین نمی کنند.

وی افزود: مسئول مالی شهرداری نکا معتقد است که 80 میلیون ریال از محل کمک رفاهی کارکنان شهرداری و با مجوز شورای وقت برای کمک به دانشگاه واریز شده و شهرداری بدهی در قبال دانشگاه ندارد که امیدواریم با هم اندیشی مسئولان به زودی حل و فصل شود.

انتهای پیام/86002/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول