اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های قاینات مطرح کرد

آشنا‌سازی دانش‌آموزان با قابلیت‌های کتابخانه‌ها در قاینات

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاینات گفت: همزمان با هفته کتاب، دانش‌آموزان مدارس قاین از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بازدید کردند.

آشنا‌سازی دانش‌آموزان با قابلیت‌های کتابخانه‌ها در قاینات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدحسین مددی صبح امروز در جمع مسئولان اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب، دانش‌آموزان مدارس قاین از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بازدید کردند.

وی ادامه داد: در نخستین بازدید دانش‌آموزان همراه با معلمان خود از برنامه‌های مختلفی که در کتابخانه‌ها برای آنها تدارک دیده شده بود استفاده کردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاینات، از جمله برنامه‌های مهمی که برای دانش‌آموزان به اجرا درآمد را بیان اهمیت موضوع کتابخوانی، تشریح خدمات کتابخانه‌های عمومی و ارائه بسته فرهنگی به معلمان و دانش‌آموزان عنوان کرد.

مددی افزود: برنامه‌های بازدید به گونه‌ای تنظیم شد که دانش‌آموزان بتوانند با خدمات مختلف کتابخانه ازجمله نمایه نشریات، سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور، شبکه کتابخوانان حرفه‌ای و مسابقات کتابخوانی، طرح این چند کتاب و سامانه کتاب من آشنا شوند.

وی تصریح کرد: به منظور تثبیت این آشنایی در اذهان دانش‌آموزان بسته‌های فرهنگی ویژه‌ای در اداره شهرستان تهیه شده که دراختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می گیرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاینات هدف از این برنامه را جلب توجه دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه به سمت کتابخوانی و استفاده مناسب از فرصت‌های موجود دانست و گفت: این برنامه تا پایان هفته کتاب برای تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی ادامه دارد.

مددی یادآور شد: برای تشویق افراد به خواندن کتاب پذیرش عضویت تا 30 آبان‌ماه جاری رایگان است.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته کتاب مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قاین برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاینات ادامه داد: در هفته کتاب دانش‌آموزان مدارس ضمن بازدید از کتابخانه‌های عمومی و آشنایی با خدمات آنها در مسابقه نقاشی با موضوع کتاب شرکت می‌کنند.

مددی مسابقات نقاشی با موضوع کتاب را گامی موثر در جذب کودکان و نوجوانان به کتابخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: نقاشی با موضوع کتاب، درک اهمیت کتابخوانی را در کودکان راحت‌تر کرده و این اقدام سبب می‌شود کودکان ما از دوران کودکی به کتابخوانی توجه کنند.

انتهای پیام/22481/ج30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول