اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مطرح کرد

برخی بانک‌های زنجان ‌تسهیلات مقاوم‌سازی ارائه نمی‌دهند‌‌

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: برخی بانک‌ها در ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی همکاری مناسبی ندارند.

برخی بانک‌های زنجان ‌تسهیلات مقاوم‌سازی ارائه نمی‌دهند‌‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ظهر امروز اسماعیل صبری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار داشت: از بین هفت بانک عامل تنها بانک‌های ملی، تجارت و کشاورزی با بنیاد مسکن همکاری مطلوبی دارند و بانک ملت و سپه در سال‌جاری هیچ تسهیلاتی برای متقاضیان ارائه نداده‌اند.

وی به معرفی واحدهای مسکونی روستایی برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 600 پرونده مقام‌سازی برای اخذ تسهیلات معرفی شده که از این تعداد یک‌هزار و 706 مورد انعقاد قرارداد شده است و یک‌هزار و 37 مورد نیز در مرحله اول دریافت تسهیلات هستند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه طرح آمارگیری از واحدهای مسکونی روستایی در استان به پایان رسیده است، یادآور شد: طرح آمارگیری مسکن روستایی در استان زنجان از 20 مهر ماه سال‌جاری آغاز و 20 آبان به پایان رسیده است.

وی این طرح‌ها را برای ترسیم برنامه‌ریزی مناسب برای مسکن روستایی مهم دانست و خاطرنشان کرد: با احصای اطلاعات در این طرح می‌توان نسبت به ترسیم برنامه مناسب برای ساماندهی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی طی سال‌های آینده اقدام کرد.

صبری اجرای این طرح را به صورت سراسری در کشور عنوان کرد و گفت: این طرح برای سومین بار در سطح کشور و استان به صورت همزمان اجرا شده و اطلاعات مسکن روستایی کل کشور گردآوری می‌شود.

وی تعداد روستاهای استان زنجان را 961 روستا عنوان کرد و گفت: در سطح استان زنجان روستاهایی به صورت نمونه شناسایی و طرح آمارگیری در آن‌ها صورت گرفته است که این طرح مطابق فرمول‌های ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران می‌باشد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان این طرح را دارای مزیت‌های زیادی عنوان کرد و اظهار داشت: در این طرح نقاط ضعف و قوت موجود در واحدهای مسکن روستایی شناسایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سه پرسشنامه در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است، افزود: این پرسشنامه‌ها توسط مردم روستا تکمیل و نظرات آن‌ها در مورد محل زندگی و مسکنی که استفاده می‌کنند، سوال شده است.

صبری استفاده از نظرات مستقیم مردم روستا را مهم دانست و یادآور شد: این موضوع موجب دقت در گردآوری اطلاعات و ارائه برنامه موثر تر برای ساماندهی وضعیت مسکن روستایی می‌شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد یک فضای زیست مناسب برای اهالی روستا را یادآور شد و تاکید کرد: ساخت فضاهای زیستی مناسب برای روستاییان مطابق الگوهای بومی مورد تاکید قرار دارد.

وی دور شدن فضای زندگی و ساخت و ساز روستایی استان از اگوهای بومی را مورد تاکید قرار داد و گفت: طی سال‌های اخیر برنامه‌های مناسبی برای تغییر این روند اجرا شده است.

صبری به تخصصی بودن این دوره از آمارگیری اشاره کرد و یادآور شد: سه پرسشنامه توسط 8 نفر از ماموران آمار تکمیل می‌شود که پرسشنامه اول شامل اطلاعات نوع معبر و پلاک واحد مسکونی، پرسشنامه دوم در خصوص اطلاعات تفصیلی واحد مسکونی و پرسشنامه سوم در خصوص اطلاعات عمومی روستا و نوع فعالیت قالب در منطقه تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/73007/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول