اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد

لزوم ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی حوزه معدن در زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان توسعه اکتشافات سیستماتیک را از اهداف این سازمان دانست و گفت: سامانه جامع اطلاعاتی حوزه معدن باید بعد از ایجاد در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد.

لزوم ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی حوزه معدن در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی معصومی شامگاه چهارشنبه در سمینار تخصصی معدن استان زنجان با اشاره به اخذ مجوز ایجاد دفتر نمایندگی اتاق معدن در زنجان اظهار داشت: این دفتر به محض تجهیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: افتتاح دفتر نمایندگی اتاق معدن ایران در زنجان می‌تواند ثمراتی برای فعالان این حوزه داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه جلسه تشکیل شده بنا به درخواست سازمان زمین‌شناسی و برای تبیین برنامه‌ها تشکیل شده است، اضافه کرد: زنجان توانمندی‌های بی‌نظیری در حوزه معدن دارد که باید از آنها برای توسعه استان استفاده شود.

این مسئول دولتی با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی استان زنجان بر هیچ‌کس پوشیده نیست، تصریح کرد: زنجان رتبه 12 کشوری را در فعالیت‌های معدنی دارد.

معصومی تاکید کرد: هر چند جایگاه 12 کشوری در حوزه معدن خوبی تلقی می‌شود ولی این به معنای مطلوب بودن این جایگاه با توجه به ظرفیت‌ها نیست.

وی حرکت به سمت استفاده از امکانات پیشرفته را در بخش معدن به ویژه حوزه اکتشاف از جمله مواردی اعلام کرد که منجر با بهبود اوضاع بخش معدن می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه 30 نوع ماده معدنی در سطح استان زنجان اکتشاف شده است، اضافه کرد: فعالیت معدن انگوران از افتخارات استان محسوب می‌شود.

این مسئول دولتی با بیان اینکه 70 درصد از تولیدات معدنی کشور در استان زنجان هم تولید می‌شود، ادامه داد: 70 درصد از صادرات استان زنجان مربوط به بخش معدن است.

معصومی تصریح کرد: از 88 واحد روی کشور 53 واحد آن در سطح استان زنجان قرار دارد.

وی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن را در سطح استان زنجان 2 هزار و 223 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان توسعه اکتشافات سیستماتیک را از اهداف جلسه دانست و تصریح کرد: تشکیل سامانه جامع اطلاعات از دیگر اهداف جلسه محسوب می‌شود که باید بعد از ایجاد در اختیار تشکل‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام/73004/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول