اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز فاز چهارم بهره‌برداری طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه کشور

سیزدهمین ایستگاه مطالعه رشت افتتاح شد

سیزدهمین ایستگاه مطالعه همزمان با آغاز فاز چهارم بهره‌برداری طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه کشور در رشت افتتاح شد.

سیزدهمین ایستگاه مطالعه رشت افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیزدهمین ایستگاه مطالعه صبح امروز همزمان با آغاز فاز چهارم بهره‌برداری طرح ملی ایستگاه‌های مطالعه کشور در پلی‌کلینیک تخصصی شماره یک تامین اجتماعی رشت افتتاح شد.

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی گیلان در مراسم افتتاح ایستگاه مطالعه رشت نقش کتابخانه‌های عمومی در تحقق اهداف فرهنگی و برنامه‌های توسعه‌ای کشور و جامعه را مهم دانست.

اسماعیل جانعلی‌پور با بیان اینکه گیلان دارای 103 باب کتابخانه عمومی است، افزود: این تعداد، 73 باب کتابخانه عمومی و 30 باب کتابخانه مشارکتی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون 12 ایستگاه مطالعه در استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: این تعداد باید تا پایان امسال به 31 ایستگاه افزایش یابد.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان، در فاز چهارم این برنامه تعداد چهار ایستگاه مطالعه در هفته کتاب جاری در استان افتتاح می‌شود.

وی سرانه فضای کتابخانه‌های گیلان را 25 هزار متر مربع ذکر کرد و گفت: این فضا بسیار محدود است و در هفته کتاب و کتابخوانی 520 مترمربع دیگر به فضای کتابخانه‌ها اضافه می‌شود.

جانعلی‌پور با بیان اینکه در کتابخانه‌های مذکور 860 هزار جلد کتاب وجود دارد، تصریح کرد: 65 هزار نفر گیلانی عضو کتابخانه‌های گیلان هستند.

وی از افتتاح دو کتابخانه عمومی در هفته کتاب امسال خبر داد و یادآور شد: نخستین کتابخانه عمومی روستایی امام موسی کاظم (ع) شهرستان رشت در منطقه «ترازکوه» رشت و کتابخانه عمومی آیت‌الله بهجت فومنی در شهرستان فومن در هفته کتاب افتتاح می‌شود.

این مسئول فضای مطالعه عام در گیلان را 89 دقیقه عنوان کرد و یادآور شد: در فضای مطالعه به نرم دلخواه نرسیده‌ایم و فضای کتابخانه باید پاسخگوی مطالبه مردم باشد.

انتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول