اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه علوم دریایی نوشهر

یکصدمین کتابخانه عمومی مازندران افتتاح شد

یکصدمین کتابخانه عمومی مازندران در دانشگاه علوم دریایی نوشهر با حضور فرماندار نوشهر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فرماندهی دانشگاه به بهره‌برداری رسید.

یکصدمین کتابخانه عمومی مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در آیین بهره‌برداری از کتابخانه عمومی مشارکتی دانشگاه علوم دریایی حضرت امام خمینی(ره) نوشهر اظهار داشت: 99 کتابخانه در استان مازندران فعالیت داشته که با بهره‌برداری از این کتابخانه که سی و چهارمین کتابخانه مشارکتی استان است، یکصدمین کتابخانه عمومی مازندران شروع به فعالیت کرده است.

محمد اسماعیل امامزاده با بیان آنکه سرانه فضای کتابخانه‌های استان برای هر یکصد نفر یک و شش صدم متر مربع است، تصریح کرد: مازندران جایگاه هفدهم مازندران در بین استان‌های کشور در بخش سرانه فضای مطالعاتی دارد.

امیر دریادار دوم خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه علوم دریایی نیروی دریایی نوشهر نیز در این باره گفت: این دانشگاه دارای کتابخانه‌های تخصصی مختلفی در دانشکده‌ها و خانه‌های سازمانی بوده است که در راستای به روز رسانی کتاب‌ها و بهره‌مندی از خدمات اداره کل کتابخانه‌های عمومی این کتابخانه مشارکتی با بهترین امکانات به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه این کتابخانه دارای بخش مخزن مناسب، سالن مطالعه مجهز و همچنین کافی نت است، افزود: تعداد 30 هزار جلد کتاب و 20 هزار کتاب الکترونیکی و چند دستگاه رایانه در اختیار دانشجویان، ناوی‌ها، پرسنل و خانواده‌های آنان قرار گرفته است.

فرماندار نوشهر نیز در آیین بهره‌برداری از کتابخانه نیروی دریایی گفت: با توجه به فعالیت هفت دانشگاه و موسسه دانشگاهی در شهرستان نوشهر این ظرفیت وجود دارد تا در حوزه منابع کتاب اقدامات مشارکتی با کتابخانه‌های عمومی در امور پژوهش و مطالعه صورت پذیرد.

محمدعلی قمی اویلی افزود: هم‌اکنون بیش از 6 هزار نفر عضو کتابخانه‌های شهر نوشهر هستند که با مشارکت منابع کتابخانه‌ای دانشگاه‌های شهرستان این ظرفیت به چند برابر افزایش می‌یابد.

قمی اویلی با اشاره به بهره‌برداری از کتابخانه دانشگاه علوم دریایی حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: این کتابخانه با وجود 30 هزار عنوان کتاب، ظرفیت‌های دوسوئی و مشارکتی را برای شهرستان و دانشگاه علوم دریایی ایجاد کرده است.

انتهای‌پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول