اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان تأکید کرد

ارتقای سطح مطالعه با راه‌اندازی کتابخانه سیار

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان گفت: کتابخانه‌های سیاری در سطح شهر راه‌اندازی شود تا فرهنگ کتابخوانی جا بیفتد.

ارتقای سطح مطالعه با راه‌اندازی کتابخانه سیار

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم مطهری‌موید ظهر امروز در آئین افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب همدان با بیان اینکه به مطالعه در دین اسلام اهمیت فراوانی داده شده است، افزود: مطالعه و کتابخوانی به اندازه‌ای در اسلام سفارش شده که همه امور به وسیله کتاب ماندگار می‌شود.

وی از کتابخانه‌ها به عنوان بستان یاد کرد و گفت: مطالعه کردن بهتر دانستن و بهتر عمل کردن است و مطالعه تنها راه رسیدن به علم است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان برپایی نمایشگاه کتاب را بسیار ارزشمند دانست و افزود: نمایشگاه کتاب تنها نمایشگاهی است که مراجعه‌کنندگان در آن وقت می‌گذرانند و حساسیت این رخداد فرهنگی را دنبال می‌کنند.

وی بر لزوم قرار گرفتن کتاب به عنوان کالا در سبد خانوار تأکید کرد و اذعان کرد: کتابخانه‌های سیاری در سطح شهر راه‌اندازی شود تا فرهنگ کتابخوانی جا بیفتد.

مطهری‌مؤید آمارهایی از میزان سرانه مطالعه ارائه کرد و گفت: سرانه مطالعه کلی در روز 18 دقیقه است و افراد باسواد 22 دقیقه در روز مطالعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه مطالعه‌کنندگان باید به محتوای کتب توجه کنند، ادامه داد: کتاب‌های مورد مطالعه باید مفید فایده باشد چراکه هر کتابی انسان را به تکامل نمی‌رساند.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: افزایش میزان سرانه مطالعه و دسترس بودن آن به اداره ارشاد و سازمان صنعت، معدن و تجارت که در کاهش قیمت چاپ موثرند، تأثیرگذار است.

انتهای پیام/89003/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول