اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه عمومی نکا:

کتابخانه‌های عمومی نکا 30 هزار جلد کتاب دارد

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا گفت: در حال حاضر شهرستان نکا با چهار باب کتابخانه عمومی و حدود سه هزار عضو در کل شهرستان با بیش از 30 هزار جلد کتاب در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کند.

کتابخانه‌های عمومی نکا 30 هزار جلد کتاب دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، سکینه‌خاتون مهدوی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی مرحوم شریفی پژوهش‌سرای آموزش و پرورش نکا اظهار داشت: با راه‌اندازی لاین کتابخانه، آمار کتابخانه مشارکتی شهرستان نکا به سه کتابخانه مشارکتی رسیده است.

وی اظهار داشت: این کتابخانه در فضایی بیش از 200 متر مربع راه‌اندازی شده که دارای بخش‌های مختلف مطالعه، امانت، کتاب‌های مرجع و ... است و کتابخانه به صورت باز اداره می‌شود بدین صورت که افراد برای تهیه کتب مورد نیاز خود، کتاب‌ها را از قفسه انتخاب می‌کنند.

مهدوی درباره فرق کتابخانه مشارکتی و عمومی گفت: کتابخانه‌های مشارکتی کتابخانه‌هایی هستند که با مجوز و نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و تأمین مکان، تجهیزات و نیروی انسانی توسط افراد، سازمان‌ها و ادارات دولتی و غیردولتی به صورت مشارکتی اداره می‌شود و کتابخانه‌های نهادی نیز کتابخانه‌هایی هستند که به طور کامل توسط نهاد کتابخانه‌ها اداره می‌شود.

وی تصریح کرد: کتابخانه مشارکتی پژوهش‌سرای آموزش و پرورش نکا در حال حاضر در حدود 300 عضو دارد که با مشارکتی شدن آن و فعالیت در ساعات مختلف صبح و عصر می‌توانیم شاهد افزایش عضو در این کتابخانه باشیم.

مهدوی عدم نیازسنجی مناسب را عامل کاهش اقبال مردم به کتاب‌خوانی دانست و یادآور شد: باید با نیازسنجی مناسب برای رشد فرهنگی جامعه گام برداریم.

این مسئول کتابخانه عمومی نکا ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی می‌توانند نقش بسیار اساسی در بالا بردن فرهنگ و تقویت کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشد که این کتابخانه‌های مشارکتی در مناطق روستایی کمک زیادی برای تحقق این امر می‌کنند.

مهدوی با گرامیداشت هفته کتاب بیان داشت: برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب، شب شعر، نمایشگاه‌های نقاشی، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و مشاوره خانواده و نمایشگاه کتاب و... را  از برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی این شهرستان است.

رئیس اداره کتابخانه عمومی نکا بیان داشت: در حال حاضر شهرستان نکا دارای سه کتابخانه مشارکتی در زرندین سفلی، کانون اصلاح و تربیت زندان نکا و آموزش و پرورش است که در مجموع در حدود 10 هزار جلد کتب مختلف در این کتابخانه‌ها برای استفاده وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان نکا با چهار باب کتابخانه عمومی که از این تعداد یک کتابخانه عمومی در شهر نکا و سه کتابخانه هم به صورت مشارکتی است با حدود سه هزار عضو در کل شهرستان دارای بیش از 30 هزار جلد کتاب در عناوین مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، کمک درسی و... در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت دارد.

انتهای پیام/86002/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول