اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبر داد

عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در نمایشگاه کتاب

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از عضویت رایگان بازدیدکنندگان در کتابخانه‌ها و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در غرفه کتابخانه‌های عمومی نمایشگاه کتاب خبر داد.

عضویت رایگان در کتابخانه‌ها و شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب در همدان با 191 غرفه و بیش از 2.5 میلیون جلد کتاب کار خود را آغاز کرد.

در این نمایشگاه علاوه بر غرفه‌های انتشارات از سراسر کشور غرفه‌هایی نیز شامل ادارات فرهنگی و مرتبط با کتاب و کتابخوانی از جمله اداره کل اسناد و کتابخانه‌های ملی غرب کشور، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان، خانه مطبوعات، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مستقر هستند.

غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان که در سالن ابن سینای نمایشگاه‌ای بین‌المللی استان همدان مستقر شده به نوعی شلوغ‌ترین غرفه بود و خانواده‌های زیادی میزبان این غرفه شدند.

 

در همین راستا معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در حاشیه این نمایشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در همدان اظهار کرد: برپایی نمایشگاه کتاب فرصتی است که دستگاه‌های متولی فرهنگ فضایی را فراهم کنند تا جوانان و نوجوانان با بازدید از نمایشگاه میزان مطالعه خود را افزایش دهند.

مهرداد جعفری با اشاره به فعالیت‌های غرفه کتابخانه‌های در این نمایشگاه یادآور شد: با توجه به هم‌زمانی نمایشگاه کتاب با هفته کتاب و کتابخوانی شهروندان می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند که این خدمت در نمایشگاه به مراجعه‌کنندگان نیز ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در این غرفه به بازدیدکنندگان خدمات کتابخانه‌های عمومی تشریح می‌شود، گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند عضو سایت کتابخوانان حرفه‌ای شوند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان یادآور شد: مسابقه نقاشی از دیگر برنامه‌های این غرفه است که کودکانی که به همراه خانواده به این نمایشگاه آمده‌اند، از این غرفه استقبال گسترده‌ای داشته و در مسابقه نقاشی شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه جدول و مسابقه پیامکی نیز برای سرگرمی و ادای جوایز در بین بازدیدکنندگان توزیع شده و با حل آن هدایایی دریافت می‌کنند.

جعفری اضافه کرد: نمایش کاریکاتور، کتابخوانان نابینایان و ایستگاه مطالعه از دیگر بخش‌های این غرفه است که هر روز تعداد زیادی به آن مراجعه می‌کنند.

معاون کتابخانه‌های عمومی استان همدان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های آموزشی باید از این نمایشگاه به عنوان فرصت بهینه بهره‌مند شوند، اذعان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان باید با حضور در نمایشگاه از کتب مد نظر خود در هر بخشی استفاده کنند.

انتهای پیام/89003/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول