اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان مطرح کرد

تویسرکان فرهنگی‌ترین شهر همدان/نخستین کتابخانه استان در تویسرکان

فرماندار تویسرکان با تأکید بر اینکه در سال 43 نخستین کتابخانه استان همدان در تویسرکان با نام شهید مدنی ایجاد شده است، گفت: تویسرکان نخستین شهر فرهنگی‌ استان همدان است.

تویسرکان فرهنگی‌ترین شهر همدان/نخستین کتابخانه استان در تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسین‌علی شرکائی ظهر امروز در آیین تجلیل از کتابداران این شهرستان، با تبریک هفته کتاب به فعالان این عرصه اظهار کرد: در طول سابقه غنی چندین هزار ساله فرهنگ، کتاب نقش بی‌مانندی در گسترش معرفت بشر ایفا کرده است.

وی گفت: در روزگار امروز سرانه مطالعه کتابخوانی یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی رشد و توسعه پیشرفت فیزیکی و فرهنگی هر کشوری محسوب می‌شود که باید مورد توجه خاص همه قرار گیرد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه ایران اسلامی با مراکز متعدد علمی و فرهنگی و کتابخانه‌های معتبر علما و دانشمندان نام‌آور، شاخص و شناخته شده است، افزود: در این میان نباید نقش کارگزاران و خادمان حوزه کتاب که در بحث کتابخوانی رشد شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آموزشی نقش خطیری دارند را فراموش کنیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات خادمان عرصه کتاب و کتابخوانی، تاکید کرد: همه باید بر کار بی‌وقفه تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ مطالعه و همه افرادی که با فکر و قلم خود در راستای اعتلای کتابخوانی و کتاب ایفای نقش داشتند و دارند، ارج نهیم.

شرکائی با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی کارکردی کاربردی در توسعه فرهنگ به معنا واقعی دارد، افزود: ترغیب و تشویق جامعه خصوصاً کودکان و نوجوانان برای اینکه مطالعه کتاب به مثابه یک اصل در برنامه‌های مهم زندگی و تدوین شود.

وی متذکر شد: برای نهادینه شدن مطالعه در جامعه باید از سنین پایه یعنی اوان کودکی و نوجوانی فرزندان را به کتاب و کتابخوانی عادت دهیم.

فرماندار تویسرکان بهترین مرجع برای مطالعه و رشد همه‌جانبه انسان را کتاب دانست و افزود: گرایش به سمت و سوی کتاب به ویژه کتاب مفید همه دغدغه‌های فردی و اجتماعی را حل می‌کند.

وی تعداد کتاب‌های کتابخانه‌های عمومی تویسرکان را 52 هزار و 611 نسخه و 43 هزار و 273 عنوان اعلام کرد و افزود: تویسرکان از حیث تعداد کتاب رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

شرکائی با بیان اینکه تویسرکان همچنین به لحاظ زیر‌بنای در بحث کتابخانه‌ رتبه نخست استان را دارد، افزود: به ازای هر 100 نفر 2.83 متر مربع در کتابخانه‌های عمومی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در سال 43 نخستین کتابخانه استان همدان در تویسرکان با نام شهیدمدنی بنا گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: تویسرکان نخستین شهر فرهنگی‌ استان همدان است.

فرماندار تویسرکان یادآور شد: پنج کتابخانه عمومی با 3 هزار و 773 نفر عضو در شهرستان تویسرکان فعال و به شهروندان خدمات‌دهی ‌دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون در راستای رشد کتاب و کتابخوانی کارهای خوبی شده است، تاکید کرد: این تعداد عضو در کتابخانه‌ها کافی نیست چراکه تویسرکان فرهنگی‌ترین شهر  همدان بوده است پس همه باید تلاش کنیم همه جمعیت شهرستان عضو کتابخانه و به مطالعه کتاب گرایش پیدا کنند.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول