اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد با نام استان‌های مجاور صادر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: فقدان بسته‌بندی مناسب باعث شده سیب و سایر محصولات تولیدی استان با نام سایر استان‌ها صادر شود.

محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد با نام استان‌های مجاور صادر می‌شود

سید یعقوب موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به ظرفیت بالای کهگیلویه و بویراحمد در تولید محصولات باغی گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر تولید این‌گونه محصولات در استان بودیم.

وی اضافه کرد: اقلیم مناسب و خاک حاصلخیز باعث شده این استان در تولید برخی محصولات پیش‌تاز باشد.

موسوی افزود: با تقویت بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد می‌توان گام‌های خوبی در تولید و ایجاد اشتغال برداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در حال حاضر استان کهگیلویه ‌و بویراحمد در تولید ماهی، سیب درختی، گردو، مرکبات و شلتوک دارای رتبه تک رقمی در میان استان‌های کشور است که این خود نشان‌دهنده ظرفیت‌های بالای کشاورزی در این استان است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 215 هزار تن محصولات باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود، بیان داشت: بیش از 50 درصد از این میزان را سیب درختی شامل می‌شود.

موسوی با اشاره به صادرات چندین محصول کشاورزی استان به خارج از کشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر هندوانه دهدشت به کشورهای عراق و سیب درختی تولیدی استان به ترکمنستان صادر شد.

این مسئول در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد فقدان بسته بندی مناسب را یکی از عوامل مهم در کاهش صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور دانست و گفت: اگر کمی ظرافت به خرج دهیم و در بسته‌بندی محصولات بهتر عمل کنیم می‌توانیم صادرات محصولات کشاورزی را چندین برابر افزایش دهیم.

وی یادآور شد: این موضوع باعث شده بخش زیادی از سیب و گردوی تولیدی استان که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است از طریق استان‌های مجاور و با برند سایر استان‌ها صادر شود.

موسوی بیان کرد: بدون شک در سال‌های آتی باغات بارور استان افزایش پیدا خواهند کرد و به تبع آن ظرفیت استان برای صادرات افزایش خواهد یافت و از همین امروز باید به فکر توسعه صادرات محصولات کشاورزی به خارج از کشور باشیم تا در سایه آن انگیزه تولید در کشاورزان و باغداران افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: به همه کسانی که قصد دارند باغات خود را توسعه دهند، توصیه می‌شود از نهال‌های پیوندی و پرمحصول استفاده کنند تا بازدهی باغات خود را بالا ببرند.

موسوی با بیان اینکه بخش زیادی از محصولات باغی کهگیلویه و بویراحمد برای فرآوری به استان‌های همجوار صادر می‌شود، ابراز داشت: راه‌اندازی صنایع پایین دستی و کارگاه‌های فرآوری می‌‌تواند باعث رونق هرچه بیشتر کشاورزی و باغات استان شود.

انتهای پیام/82008/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول