اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آغاز سرشماری حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز سرشماری حیات وحش منطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد در هفته جاری خبر داد.

آغاز سرشماری حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عطا پورشیرزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرشماری سالانه حیات وحش اظهار داشت: سرشماری حیات وحش استان در مناطق حفاظت شده گرمسیری از هفته جاری و در مناطق سردسیری از اواخر دی ماه آغاز می‌شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که سرشماری همزمان با آغاز جفت‌گیری وحوش انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سرشماری حیات وحش ناظرانی از سایر استان‌ها نیز حضور دارند و بر روند سرشماری نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: سرشماری جمعیت حیات وحش استان توسط حوزه معاونت طبیعی اداره کل متشکل از کارشناسان محیط زیست طبیعی و مأموران اجرایی گارد محیط زیست انجام می‌شود.

پور‌شیرزاد با بیان حساسیت سرشماری‌ها و برای این‌که هرگونه شبهه در مورد سرشماری حیات وحش از بین رود سرشماری‌ها با حضور ناظرانی از استان‌های خوزستان و بوشهر انجام می‌گیرد.

وی افزود: هدف از این کار، برآورد جمعیت حیات وحش استان، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات نسبت به سال گذشته، بررسی عوامل تهدید و نقاط قوت مناطق و شناسایی مناطق مستعد برای ارتقای سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد جهت احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سرشماری حیات وحش استان در مناطق گرمسیری از آبان ‌ماه و در مناطق سردسیری از آذر ماه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آمار سرشماری سال گذشته در حیات وحش استان اضافه کرد: در سرشماری سال گذشته شاهد افزایش رو به رشد وحوش به خصوص در مورد کل و بز بودیم.

پورشیرزاد در خصوص دلایل افزایش گونه‌های حیات وحش در مناطق حفاظت شده بیان کرد: عمده‌ترین دلیل آن، افزایش تعداد گشت‌های محیط زیست و تلاش در جهت جلوگیری از شکار غیرقانونی است.

این مسئول در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: یگان حفاظت به رغم کمبودهایی که در زمینه نیروی انسانی وجود دارد از هیچ تلاشی در راستای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش استان دریغ نمی‌کنند.

وی در پایان با بیان این‌که تعداد نیروهای محیط‌بان در استان یک چهارم نرم جهانی است، ابراز داشت: به‌رغم کمبود نیرو و صعب‌العبور بودن منطقه و نیز برخی مشکلات و معضلات فرهنگی که در زمینه علاقه به شکار در استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های همجوار ما وجود دارد، محیط‌بانان از تمام توان خود برای حراست از مناطق حفاظت شده مایه می‌گذارند.

انتهای پیام/82008/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول