اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی خبر داد

برگزاری پنجمین همایش بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی از پنجمین همایش بزرگداشت روز ملی پاراالمپیک در استان خبر داد و گفت: در این همایش از کتاب پارالمپیک استان با عنوان « توانمندی‌های پنهان» رونمایی می‌شود.

برگزاری پنجمین همایش بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی

مهدی شریعتی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: به مناسبت هفته گرامیداشت پارالمپیک پنجمین همایش بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نخستین جلسه هماهنگی تدوین برنامه‌های هفته پارالمپیک اشاره کرد و افزود:  تلاش ما این است که در هفته پارالمپیک، بار دیگر بر ضرورت‌ها و لزوم توجه بیشتر مسئولان، آحاد جامعه و خانواده‌ها به مباحث جانبازان و معلولان که دارای توانمندی‌های به ظاهر پنهان و محدودیت‌های جسمی و ذهنی هستند، بیافزاییم.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه ستاد برگزاری هفته بزرگداشت پارالمپیک از سوی کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان و تعیین دستگاه‌های ذی‌ربط برای استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های آنان برای ارتقای نشاط و سلامتی این اقشار، تصریح کرد: اهتمام ستاد برگزاری بر این است که برنامه‌های پیشنهادی در سراسر استان و با همکاری فرمانداران و ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و هیئت‌های مربوطه به نحو مطلوبی برگزار شود.

شریعتی‌فر با بیان اینکه هفتم تا 13 آذر‌ماه امسال به عنوان هفته بزرگداشت جنبش پارالمپیک نام‌گذاری شده است و هر روز به فراخور حال، محورها و عناوین روز شماری برای آن در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: پنجمین همایش بزرگ روز ملی پارالمپیک در 11 آذر ماه سال جاری در سالن ورزشی عفاف بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور ورزشکاران نخبه و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود.

مشاور عالی فرهنگی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های پنجمین همایش بزرگ پارالمپیک خراسان جنوبی برگزاری آیین تجلیل از ورزشکاران قهرمان و دیدار با شخصیت‌های برجسته استانی، برگزاری همایش باستانی و مسابقه ویلچررانی است.

کتاب پارالمپیک خراسان جنوبی با عنوان «توانمندی‌های پنهان» رونمایی می‌شود

وی یادآور شد: از دیگر برنامه‌های این همایش برگزاری جنگ‌های فرهنگی و هنری ویژه خانواده‌های جانباز و معلول، رونمایی از کتاب پارالمپیک استان با عنوان «توانمندی‌های پنهان» سرکشی و تجلیل از خانواده‌های جانباز و تعدادی از خانواده‌های ورزشکار شهید استان و برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با اهداف جنبش پارالمپیک ویژه دانشجویان تربیت بدنی و جامعه ورزشی جانباز و معلول استان است.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با تبیین اهمیت لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های عضو ستاد، خواستار برگزاری جلسه فوق‌العاده کارگروه فرهنگی اجتماعی استان با محوریت تدوین و اجرایی نمودن برنامه‌های بزرگداشت هفته پارالمپیک در استان شد و اظهار داشت: با کمک مسئولان و همراهی خانواده‌ها، این هفته، تبلور حضور کم نظیر جامعه ورزش‌های جانباز و معلول در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را به منصه ظهور می‌رسانیم.

انتهای پیام/69014/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول