اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی کرمان:

کرمان قابلیت احداث نیروگاه‌های انرژی پاک را دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: با توجه به اقلیم استان کرمان قابلیت احداث ایستگاه‌ها و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی زیادی در بخش‌های صنعتی، شهری و مصارف خانگی وجود دارد.

کرمان قابلیت احداث نیروگاه‌های انرژی پاک را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان از ایستگاه تحقیقاتی خورشیدی، بادی در شهرک صنعتی کرمان بر ضرورت همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت توزیع برق شمال در زمینه انرژی‌های پاک تأکید کرد.

وی ضمن اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک افزود: با توجه به اقلیم استان کرمان قابلیت احداث ایستگاه‌ها و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی زیادی در بخش‌های صنعتی، شهری و مصارف خانگی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان بیان کرد: تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های مرتبط با انرژی‌های نو و تجدیدپذیر راهکار مناسبی برای توسعه صنایع است.

قاسم‌نژاد سیستم خورشیدی مورد استفاده در سایت شهرک صنعتی کرمان دو را از نوع تزریق به شبکه با ظرفیت اسمی حدود 11 کیلو وات عنوان کرد و افزود: بخش هیبرید این ایستگاه به صورت جدا از شبکه و دارای ظرفیت حدود دو کیلووات است.

محمود شهبا مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال کرمان گفت: به ازای هر کیلو وات تجهیزات تأمین برق از طریق انرژی‌های خورشیدی 55 میلیون ریال حمایت مالی صورت می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس اعلام  وزارت نیرو در راستای گسترش استفاده از انرژی‌های نو و بهره‌مندی از حمایت‌های دولتی، هزینه احداث سامانه‌های فتوولتائیک از سوی بخش دولتی و خصوصی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/2446/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول