اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مازندران:

مدیریت مصرف انرژی با ارتقای دانش مشترکان امکان‌پذیر است

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مازندران گفت: مدیریت مصرف انرژی با ارتقای دانش مشترکان امکان‌پذیر است.

مدیریت مصرف انرژی با ارتقای دانش مشترکان امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد علیان‌امیری بعدازظهر امروز در جلسه‌ای که با مسئولان صنعت برق در شرکت توزیع برق مازندران برگزار شد اظهار داشت: در راستای اهداف اصلاح ضریب بار و بهبود منحنی مصرف، مرغداری‌ها از ظرفیت بسیار خوبی برای پیک‌سایی برخوردارند.

وی افزود: به گونه‌ای که می‌توانند با برنامه‌ریزی و تنظیم ساعات استراحت و خواب به مدت حداقل پنج روز مستمر در محدوده زمانی 15 خرداد لغایت 15 شهریور ماه و نیز استفاده از دیزل ژانرتور در ساعات اوج مصرف و یا کاهش 20 درصدی مصرف برق در این ساعات و در همین بازده، با پیک‌سایی، شرکت توزیع برق را در تامین برق مطمئن یاری دهند.

وی افزود: آن دسته از صنایع مرغداری که در این طرح شرکت کنند از تسهیلاتی شامل تخفیف بهای برق مصرفی، معرفی به شرکت فرآورده‌های نفتی برای تامین سوخت دیزل ژنراتور، قرارگرفتن در گروه‌های خاموشی که خواستار کمترین خاموشی هستند و اعلام زمان قطع برق مطابق با برنامه زمان‌بندی شده برخوردار می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای که بین شرکت توزیع برق مازندران و صنعت مرغداری منعقد و مبادله می‌شود حداقل دو مگاوات پیک‌سایی صورت می‌گیرد، بیان داشت: البته مرغداری‌ها با استفاده از فناوری‌های جدید پیشرفته می‌توانند مصارف برق و سوخت خود را در تمام ساعات به نحو چشمگیری کاهش دهند که این نیز یکی از اهداف اصلاح منحنی بار، یعنی کاهش استراتژیک بار است.

رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت توزیع برق مازندران بیان داشت: با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها که قیمت حامل‌های انرژی واقعی می‌شود توجه واحدهای مرغداری به استفاده بهینه از انرژی و نقش ویژه آن در قیمت تمام شده محصول تولیدی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: شرکت توزیع برق مازندران می‌کوشد تا با شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی آنان و نیز گردآوری آخرین منابع معتبر دنیا، ترجمه و تدوین و چاپ آنها در نشریات معتبر کشور، نسبت به ارتقای دانش و آگاهی مشترکان در مقوله صرفه‌جویی مصرف برق گام‌های عملی موثری بردارد.

علیان‌امیری از انتشار یک مقاله تحقیقاتی با عنوان لامپ‌های LED برای روشنایی مرغداری سبب صرفه‌جویی انرژی می‌شوند و دوام زیادی دارند گفت: این مقاله توسط متخصصان رشته توسعه مرغداری و استاد دانشکده کشاورزی دانشگاه آرکانزانس در ایالات متحده آمریکا تهیه و با همکاری سیدمحمد علیان‌امیری و شجاع محمودی عالمی به فارسی ترجمه شده است.

وی هدف از ترجمه این مقاله را آگاهی و دسترسی صنایع مرغداری ایران به‌ویژه مازندران به آخرین علوم کاربردی دنیا عنوان کرد و گفت: این مقاله با موضوعیت صرفه‌جویی و بهره‌وری انرژی بوده است.

انتهای پیام/86006/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول