اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سیرجان نخستین شهر انرژی پاک در کشور

سیرجان از سوی مدیرعامل شرکت توانیر به عنوان شهر انرژی پاک نامگذاری شد.

سیرجان نخستین شهر انرژی پاک در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، برای نخستین‌بار در سطح کشور از امروز ماموران شرکت توزیع برق شهرستان سیرجان ماموریت قرائت کنتورهای سطح شهر و ماموریت‌های درون شهری را با دوچرخه برقی آغاز کردند.

این طرح امروز طی مراسمی با عنوان سیرجان شهر انرژی پاک در شرکت توزیع نیروی برق این شهر آغاز شد.

عبدالوحید مهدوی‌نیا مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان از نامگذاری سیرجان به عنوان شهر انرژی پاک از سوی مدیرعامل شرکت توانیر خبر داد و گفت: در نخستین اقدام این نامگذاری تعداد 20 دستگاه دوچرخه برقی برای ماموران و نگهبانان برق سیرجان به مبلغ 500 میلیون ریال خریداری و ورودی محور سیرجان کرمان نیز با انرژی خورشیدی تامین روشنایی و دو روستای آغرکوئیه و چاه بره با جمعیت 60 خانوار به سیستم برق خورشیدی مجهز شد.

وی از تولید پنج کیلووات برق به وسیله خورشید و تزریق آن به شبکه برق در شرکت توزیع نیروی برق سیرجان تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: هنرستان‌های فنی سیرجان نیز با هدف آموزش و هم تامین برق مورد نیاز از سیستم و پانل‌های انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان با تاکید بر استفاده بهینه از انرژی‌های پاک گفت: تا پایان امسال 19 روستای دیگر در استان کرمان علاوه بر 6 روستایی که به انرژی خورشیدی مجهز شده‌اند، بهره‌مند و این استان دارای شرایط خاص خود در جذب انرژی خورشید به ویژه شهرستان‌های سیرجان، بم و کهنوج است.

مهدوی‌نیا خاطر نشان کرد: ما به دنبال استفاده از انرژی باد هم هستیم که برای این طرح یک سری برج‌های بادسنج را در مزارع محمدآباد ریگان نصب کرده‌ایم تا از منابع خدادادی نقاط مختلف استان انرژی تولید کنیم.

وی عنوان کرد: امیدواریم حرکت انرژی پاک در سیرجان که برای نخستین‌بار در کشور صورت گرفت، بتواند منشأ ورود به این انرژی در سطح استان باشد و به زودی وسایل حمل و نقل عمومی هم با انرژی برق کار کنند تا آلودگی زمین و شهر خود را کم کنیم.  

انتهای پیام/80015/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول