اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین تأکید کرد

لزوم توجه به ارزش‌های اخلاقی در مدیریت زندان‌ها

مدیرکل زندان‌های استان قزوین اساس مدیریت در زندان را توجه به ارزش‌های اخلاقی دانست و بر لزوم وجود اخلاق حرفه‌ای در مدیریت زندان‌ها تأکید کرد.

لزوم توجه به ارزش‌های اخلاقی در مدیریت زندان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب اظهار کرد: در مدیریت زندانبانی اسلامی، عهده‌دار مسئولیت سنگین اصلاح و تربیت مجرمان هستیم و در چنین ساختاری اخلاق حرفه‌ای نقش کلیدی و محوری دارد.

وی افزود: حاکمیت اخلاق در زندان‌ها به میزان چشمگیری از تنش بین زندانیان می‌کاهد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین افزود: حفظ اخلاق فضیلتی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازها در تمام امور باشد.

فراست‌طلب افزون‌خواهی را یکی از آفات اخلاقی در مدیریت برشمرد و اضافه کرد: افزون‌خواهی می‌تواند در اندک مدتی زمینه انحطاط را در تشکیلات به وجود آورد.

وی گفت: آنان که مبتلا به بیماری افزون‌خواهی هستند، خود را برتر و بالاتر از دیگران به حساب می‌آورند و در برخوردهای مختلف با ضوابط و افراد، حق بیشتری را از آنچه که قانون معین کرده است، می‌طلبند.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین ادامه داد: افزون‌خواهان خود را فوق قانون می‌دانند و ثمره چنین بینشی چیزی جز بی‌عدالتی و ستمگری نیست.

فراست‌طلب به آیات قرآن مجید اشاره کرد و افزود: افزون‌خواهی با اصل قرآن در تضاد است و همان‌گونه که ایثار یکی از باشکوه‌ترین مظاهر انسانیت به شمار می‌آید به همان اندازه افزون‌طلبی انسان را از مرز انسانیت دور می‌سازد.

این مسئول با تأکید بر شناخت و اشاعه نظام مدیریت اسلامی در بین کارکنان تصریح کرد: در بهره‌گیری از امکانات باید سطح زندگی را تا آنجا پایین آورد که با طبقات محروم جامعه همنوا بود و بدون برتربینی نسبت به دیگران خدمت کرد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین گفت: از مسئولان زندان انتظار می‌رود در ارتباط با دیگران به ‌ویژه مددجویان دارای الگوی مبتنی بر صراحت، صداقت و به دور از هر گونه برتربینی و زیاده‌خواهی باشند، اگر اخلاق زشت افزون‌خواهی در مدیران به وجود آید و آنها را به وادی افزون‌خواهی و گزینش دنیا ببرد، مانعی کشنده فراروی انجام دادن مسئولیت‌ها و تحقق وظیفه‌ها رخ می‌دهد.

انتهای پیام/77002/ز/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول