اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه استان یزد:

60 محکوم مالی در زندان‌های یزد شرایط دریافت کمک‌های ستاد دیه را ندارند

رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر 60 محکوم مالی جرائم غیرعمد در زندان‌های یزد به سر می‌برند که این افراد شرایط دریافت کمک‌های ستاد دیه را ندارند.

60 محکوم مالی در زندان‌های یزد شرایط دریافت کمک‌های ستاد دیه را ندارند

اسلام افشون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در حال حاضر 60 نفر از محکومان مالی جرائم غیرعمد نظیر تصادف، چک بلامحل، مهریه و نفقه در زندان‌های یزد به سر می‌برند که این افراد از شرایط لازم برای دریافت کمک ستاد دیه برخوردار نیستند.

وی، بدهی این افراد را در مجموع 210 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 70 میلیارد از این رقم با همکاری ستاد دیه، از شاکیان پرونده‌های این افراد، رضایت جلب شده اما 140 میلیون ریال دیگر باید برای آزادی آنها پرداخت شود.

افشون در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از ابتدای گذشته تاکنون اظهار داشت: تاکنون 157 نفر از محکومان مالی غیرعمد با پرداخت مبلغی حدود 35 میلیارد ریال از زندان‌های یزد آزاد شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمیته صلح و سازش در ستاد دیه استان یزد بیان کرد: مجموع بدهی افرادی که امسال با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شدند، 117 میلیارد ریال بوده است که با همکاری این کمیته، حدود 83 میلیارد این رقم، از شکات، رضایت اخذ شد.

افشون همچنین آمار زندانیان جرائم مالی غیرعمد که در سال جاری با کمک ستاد دیه از زندان آزاد شده‌اند را نیز 27 نفر اعلام کرد.

رئیس ستاد دیده استان یزد ادامه داد: این تعداد زندانی نیز 34 میلیارد ریال بدهی داشتند که 27 میلیارد ریال از این مبلغ توسط کمیته صلح و سازش ستاد، جلب رضایت از شاکیان شد و بیش از 6میلیارد ریال نیز توسط ستاد دیه پرداخت و زندانیان آزاد شدند.

وی بیان کرد: هدف اصلی ستاد دیه، آزادی زندانیانی است که به به صورت غیرعمد و ناخواسته از طریق تصادف یا محکومیت‌های مالی گرفتار شده‌اند و پرداخت بدهی افرادی که از طریق کلاهبرداری و سوء استفاده‌های مالی در دستور کار ستاد دیه نیست.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول