اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

جمعیت کیفری زندان‌ها را به یک سوم کاهش می‌دهیم

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: جمعیت کیفری زندان‌های استان را تا آخر سال به یک سوم کاهش می‌دهیم.

جمعیت کیفری زندان‌ها را به یک سوم کاهش می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کل زندان‌های خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در جریان بازدید از زندان‌های استان اظهار کرد: طی دو ماه اخیر 300 نفر از جمعیت کیفری زندان‌های این استان کاسته شده که این آمار قابل قبولی است.

وی با بیان اینکه تلاش دادگستری و اداره کل زندان‌های خراسان شمالی برای کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌های استان به یک سوم کنونی است، گفت: با توجیه همکاران قضایی سعی بر این است تا با نظارت کافی بر پرونده‌های کیفری وارده به دادسرا، حتی‌المقدور از زندانی کردن افراد جلوگیری شود.

‌قدرتی‌ نظارت مستمر بر زندان‌ها و سرکشی و رصد آمار ورودی و خروجی زندان‌ها را از دیگر برنامه‌های مورد اجرا برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان برشمرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین فعال‌تر کردن ستاد دیه حضور در جلسات و استفاده از توان این ستاد و گرفتن اعتبارات بیشتر از کشور و برگزاری جلسات توجیهی برای قضات را از دیگر رویکردها برای اجرای این قانون عنوان کرد.

‌قدرتی خاطر نشان ساخت: تلاش بر این است تا شوراهای حل اختلاف تقویت شده و پرونده‌ها را تا حد ممکن به صلح و سازش برسانند و شعب شورای حل اختلاف را در زندان‌ها هم فعال کنیم که تاکنون این شورا در زندان بجنورد راه‌اندازی شده است و اقدامات مؤثری در کاهش جمعیت کیفری زندان داشته است.

انتهای پیام/63002/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول