اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس:

زندان‌های برتر در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی معرفی شد

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با بیان اینکه اشتغال و حرفه‌آموزی از اولویت‌های مهم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌ها است، گفت: زندان‌های برتر در این حوزه معرفی شد.

زندان‌های برتر در حوزه اشتغال و حرفه‌آموزی معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان فارس، اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌ها، از اولویت‌های مهم برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان‌ها است.

وی اضافه کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز فنی و حرفه‌ای، سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و منابع طبیعی این استان و همچنین مدیریت آموزش سازمان جهاد کشاورزی فارس و سازمان جمعیت هلال احمر، زمینه اشتغال و حرفه‌آموزی در رشته‌های مختلف، برای تعداد بسیاری از زندانیان در زندان‌های فارس فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه 11جلسه مشترک با رؤسای مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها در مورد حرفه‌آموزی در زندان‌ها تشکیل شده است، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 3 هزار و 500 نفر از زندانیان این استان در کلاس‌های حرفه‌آموزی ثبت نام، که از این تعداد بیش از 2 هزار و 500 نفر از زندانیان در آزمون پایان دوره شرکت کرده‌اند ‌و حدود یک‌هزار و 700 نفر موفق به اخذ گواهینامه فنی و حرفه‌ای شده‌اند.

ابراهیمی همچنین گفت: زندانیانی که در این دوره‌ها شرکت کرده و موفق به دریافت گواهی‌نامه می‌شوند می‌توانند در زمان تحمل کیفر از تسهیلات مرخصی و سایر تسهیلات اعطایی زندان بهره‌مند شوند و پس از آزادی نیز از تسهیلات اعطایی مراکز فنی و حرفه‌ای استفاده کنند.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های فارس با تأکید بر اینکه برای بیش از 5 هزار نفر از زندانیان این استان نیز به صورت مولد و غیرمولد اشتغالزایی شده است، ابراز داشت: بیش از 2 هزار و 200 نفر از زندانیان به صورت مولد در بخش‌های صنعتی، نیمه صنعتی، عمران، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات درآمدزا و بخش خصوصی و 2 هزار و 800 نفر نیز در انجام امور خدماتی زندان‌ها مشغول هستند.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال در زندان‌ها را برگزاری نمایشگاه آثار صنایع دستی زندانیان در حافظیه، نمایشگاه بین‌المللی شهرک گلستان، نمایشگاه‌های راه‌اندازی شده در شهرستان‌های فسا و کازرون عنوان و اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز در زندان‌های جهرم، داراب، آباده، نورآباد، نی‌ریز، مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی و کانون اصلاح و تربیت زمینه اشتغال تعداد بسیاری از زندانیان و مددجویان فراهم شده است.

انتهای پیام/2448/غ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول