اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خبر داد

برگزاری کرسی آزاداندیشی نماز در دانشگاه‌های زنجان

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: کرسی آزاداندیشی نماز در سطح دانشگاه‌های استان زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری کرسی آزاداندیشی نماز در دانشگاه‌های زنجان

سعید ناصری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت نماز در دین اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: باید شیوه دعوت فرزندان برای اقامه نماز در خانواده و به اولیاء آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه باید شیوه صحیح پاسخ به سئوالات مذهبی فرزندان نیز به والدین آموزش داده شود، تصریح کرد: زوج‌ها باید شیوه آموزش و تربیت فرزند را قبل از ازدواج فراگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: اولیاء باید به خوبی از شیوه پاسخگویی به سوالات ذهنی فرزندان آگاه باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه هر ساله برنامه‌های فرهنگی مختلفی در رابطه با آموزش نماز در بین دانش‌آموزان مدارس برگزار می‌شود، بیان داشت: برگزاری نشست‌های دانش‌آموزی در مدارس استان جزو این برنامه‌ها است.

ناصری با اشاره به اینکه در این نشست‌ها روحانیون و کارشناسان مذهبی حاضر می‌شوند، افزود: در این برنامه‌ها به سوالات دانش‌آموزان درباره نماز پاسخ داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه فلسفه، راز و آثار نماز باید به دانش‌آموزان آموزش داده شود، گفت: در دوران طفولیت و کودکی کودکان راحت‌تر به نماز علاقه‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه همه مدارس دخترانه استان زنجان زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند، تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش اجرای این طرح در مدارس پسرانه زنجان آغاز شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: در سال گذشته 26 هزار و 604 نفر از دانش‌آموزان در این نشست‌ها شرکت کردند.

این مسئول با بیان اینکه نشستی در این زمینه برای خانواده‌ها و والدین دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این نشست‌ها در نوبت بعدازظهر در مدارس استان زنجان برگزار می‌شود.

ناصری با تأکید بر اینکه نشست‌‌‌های ویژه دانشجویان از امسال در سطح دانشگاه‌های استان زنجان برگزار می‌شود، گفت: این نشست‌ها با عنوان کرسی آزاداندیشی درباره نماز اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این نشست‌ها برای پاسخگویی به سوالات دانشجویان از کارشناسان قوی و منابع قوی استفاده می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان از برگزاری نشست‌های فرهنگی «ثانیه‌های انس» ویژه دانش‌آموزان دختر مقطع اول و دوم راهنمایی در مدارس زنجان خبر داد و افزود: این نشست در ابتدا و در پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود.

این مسئول از برگزاری مسابقه مکاتبه‌ای نماز با عنوان «پله‌های آسمانی» در مدارس زنجان خبر داد و بیان داشت: این مسابقات در مدارس مناطق محرم استان اجرا می‌شود.

ناصری با اشاره به اینکه برای برگزاری این مسابقات بروشور سوالات با موضوع نماز در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود، اضافه کرد: پس از جمع‌آوری پاسخ سوالات به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

وی در پایان عنوان کرد: امید است برگزاری این برنامه‌ها در افزایش علاقه دانش‌آموزان و دانشجویان به سمت نماز مفید واقع شود.

انتهای پیام/73008/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول