اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیعت حسینی اردبیلی‌ها با نماز ظهر عاشورا

نماز رکن قیام امام حسین (ع) است

مردم حسینی و ولایت‌مدار اردبیل با برپایی نماز ظهر عاشورا بیعتی مجدد با آرمان امام حسین (ع) و رمز قیام او یعنی نماز و ولایت بستند.

نماز رکن قیام امام حسین (ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دستجات و گروه‌های عزاداری اردبیل ظهر امروز در میدان سرچشمه این شهر گرد هم آمدند و به یاد آخرین نجوای عاشقانه امام حسین (ع) با معبودش نماز ظهر عاشورا را به امامت حجت‌الاسلام سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقامه کردند.

نماز ظهر عاشورای امسال که نظم و انضباط خاصی داشت و هیئت‌های عزاداری به حرمت وقت صلاة علم‌ها را پایین آورده و صدای طبل‌ها و شیپور‌ها را بی‌صدا کردند در حال و هوایی معنوی و با لبیک عاشقانه عزاداران حسینی در خیابان‌های اردبیل شکوهی خاص داشت به طوری که بانوان نیز در مصلای اردبیل به نماز ظهر عاشورا قامت بستند.

هیئت‌های عزاداری که در معابر عمومی در حال سوگواری بودند با شنیدن صدای اذان از محل برپایی نماز ظهر عاشورا حرکت خود را متوقف کرده و در همان محل نماز ظهر عاشورا را در صفوفی به هم فشرده و با دلی آکنده از بندگی خدا اقامه کردند.

نمازگزاران در هوای آفتابی شبیه به روزهای بهاری در فضای آزاد نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و با خواندن بخشی از زیارت عاشورا به امام حسین (ع) و یاران و انصار با وفایش سلام و درودی جاودانه فرستادند و با همنوایی با حادثه کربلا عشق و ارادت قلبی خود را با سید‌الشهدا (ع) نشان دادند.

علاوه بر میدان سرچشمه اردبیل نماز ظهر عاشورا با حضور گسترده و با شکوه مردم و عزاداران حسینی در مسجد هاشمیه اردبیل به امامت آیت‌الله سید ابراهیم سید‌ حاتمی نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری اقامه شد.

در سایر شهرهای استان اردبیل نیز در حال و هوای خاص که مردم غرق در ماتم و عزا هستند نماز ظهر عاشورا به عنوان نمادی از برپایی بهترین توصیه شهید کربلا اقامه شد و مردم شهرهای مختلف به امامت ائمه جمعه و جماعات نماز ظهر عاشورا را برپا کردند.

امسال علاوه بر مساجد در برخی از امامزاده‌های شاخص استان اردبیل نیز نماز ظهر عاشورا اقامه شد و به دنبال آن زیارت پر فیض عاشورا نیز همزمان با سالروز شهادت امام حسین (ع) عصر امروز با حضور مردم سیه‌پوش و سوگوار در اکثر مساجد و تکایای استان اردبیل قرائت می‌شود.

یکی از روحانیون اردبیل در خصوص اهمیت نماز ظهر عاشورا و اقامه به موقع آن اظهار داشت: نماز در پیشگاه امام حسین (ع) از هر حرکتی حتی برپایی دستجات سینه‌زنی و زنجیر‌زنی و سایر اعمال واجب است و آن حضرت زمان ادای آن وجودش پر از شادی و نشاط معنوی می‌شد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدین سعادتی تصریح کرد: همه وقایع عاشورا به ویژه برپایی نماز اول وقت در ظهر عاشورا حرکتی ارزشمند برای حفظ کیان دین و حفاظت از عمود دین بوده است.

وی بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و یادآور شد: نباید نماز اول وقت به هر بهانه‌ای تعطیل شده و یا نسبت به آن بی‌توجهی صورت گیرد.

انتهای پیام/62001/ی40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول