اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

همدان در روز سوم عاشورا به سوگ نشست / اقامه نماز ظهر روز سوم عاشورا در همدان

امروز همدان همزمان با روز سوم شهادت اباعبدالله‌ الحسین (ع) همدان با برپایی مراسم عزاداری در نقاط مختلف به سوگ نشست.

همدان در روز سوم عاشورا به سوگ نشست / اقامه نماز ظهر روز سوم عاشورا در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در روز سوم شهادت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و 72 تن از یاران باوفای این امام همام، سوگواران حسینی در همدان با برپایی دستجات عزاداری در میدان امام (ره) به سوگ نشستند.

امروز دسته‌های عزاداری و خیل عظیم جوانان و نوجوانان با حضور در خیابان‌ها و میدان مرکزی به سینه‌زنی پرداخته و در غریبی اسرای دشت نینوا و مظلومیت خاندان اهل بیت اشک حزن و ماتم ریختند.

عزاداری روز سوم شهادت امام حسین (ع) در همدان با شور خاصی برپا می‌شود و مردم همدان با تجمع در میدان مرکزی شهر با همراهی زینب (س) عزای شهدای کربلا را برپا می‌کنند.

امروز مردم همدان همانند روز عاشورا پس از عزاداری با شنیدن اذان ظهر در صفوف نماز حاضر شده و به این پیام عاشورا در پاسداری و به پا داشتن نماز ظهر تحقق می‌بخشند.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز در همدان در حاشیه عزاداری روز سوم ماه شهادت امام حسین (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز عزاداران حسینی پس از آئین سوگواری، در هنگام نماز ظهر در صفوف به هم فشرده، نماز را به یاد نماز ظهر عاشورای سیدالشهدا(ع) و یارانش برگزار خواهند کرد.

حسن کرمی افزود: نماز ظهر روز سوم عاشورا در همدان با حضور هزاران نفر از عزاداران در میدان امام (ره) به امامت آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی اقامه خواهد شد.

وی تصریح کرد: همزمان با روز سوم شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش نماز جماعت ظهر با حضور عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی امروز اقامه خواهد شد که مقدمات آن فراهم شده است.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز در همدان با اشاره همکاری شهرداری در تأمین مقدمات اجرای این فریضه الهی یادآور شد: نیروی انتظامی نیز با تأمین امنیت ستاد اقامه نماز را در این آئین یاری می‌کند.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول