اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه مشهد:

توجه به نماز اول وقت تأکید امام حسین(ع) در عاشوراست

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: توجه به نماز اول وقت حتی در اوج درگیری‏ها در ظهر عاشورا، تأکید سالار شهیدان به ما در انجام این واجب الهی است.

توجه به نماز اول وقت تأکید امام حسین(ع) در عاشوراست

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام جواد ابراهیمیان ظهر امروز در گردهمایی عزاداران حسینی در مهدیه باغ‏زندان شاهرود در سخنانی با اشاره به لزوم توجه به درس‏های عاشورا اظهار کرد: اگر خود را شیعه امام علی (ع) و امام حسین (ع) می‏دانیم، باید به سخنان آنها نیز توجه داشته باشیم و با توجه به سیره آنان رفتار کنیم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس افزود: اگر ما خود را شیعه می‏دانیم، باید به اصول و فروع دین توجه داشته باشیم و گرنه ما با کفار که هیچ دینی ندارند و بسیاری از اعمال ناپسند را انجام می‌دهند، تفاوتی نداریم.

ابراهیمیان تصریح کرد: توجه به نماز اول وقت و حجاب مهم‏ترین موضوعاتی است که متأسفانه در جامعه ما کم‏رنگ شده و این بسیار ناپسند و زشت است.

استاد حوزه علمیه مشهد خاطر نشان کرد: تأکید قرآن و روایات بر نماز بسیار زیاد و نخستین سئوال در روز قیامت از این موضوع بسیار مهم است که متأسفانه خیلی از ما بدان بی‏توجه هستیم.

وی با بیان اینکه نماز همان‏طور که قرآن می‏گوید «تنهی أن الفحشا و المنکر» است، تأکید کرد: توجه به نماز می‏تواند ما را از بسیاری از آلودگی‏ها حفظ کند و باعث سعادت ما شود.

ابراهیمیان افزود: حجاب نیز برای بانوان همین تاثیر را خواهد داشت و سبب مصونیت جامعه و خانواده‏ها از بسیاری از خطرات و گناهان خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس با اشاره به رسالت پیامبران و ائمه بر بندگی خدا گفت: رسالت همه پیامبران و اولیای خدا دعوت انسان‏ها به بندگی خدا و تعبد بوده است و باید به این موضوع مهم توجه کرد.

ابراهیمیان افزود: گناه مانند لجن متعفن و بدبوست و باید از آن بر حذر بود؛ همان‏طور که از نجاست و زشت‏هایی که می‏بینیم، خود را پاک نگه می‏داریم.

استاد حوزه علمیه مشهد مقدس تصریح کرد: باید درس بندگی و عبودیت و توجه به فروع دین را از امام حسین(ع) بیاموزیم و این شب‏ها تمرین ترک گناهان گذشته خود را کنیم که امام حسین(ع) خود کمک می‏کند و ما را پاک می‏گرداند.

وی تأکید کرد: شیعه امام علی(ع) توجه ویژه به اعمال و رفتار خود دارد و مراقب است که خدای نکرده عملی انجام ندهد که موجب ناراحتی امام زمان(عج) را فراهم آورد و اسلام و شیعه را زیر سئوال ببرد.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول